TOP

Hoe gaat het met Verhulst Shoes? [interview]*

Retailers kunnen sinds kort bij Verhulst Shoes ook via internet bestellen. Schoenvisie sprak hierover met eigenaresse Els Verhulst – de derde generatie in het bedrijf.

Retailers kunnen via jullie nieuwe B-to-B-site online nabestellen. Hoe werkt het precies?
“Alleen de winkelier kan via onze etalagesite inloggen en de bestelling plaatsen. Voor ons is de winkelier een belangrijke partner. We hebben hierover ook een brief gestuurd waarmee een inlogcode met email en wachtwoord aangevraagd kan worden. De regeltjes blijven hetzelfde als het bestellen via de telefoon; onder de vier paren komen er verzendkosten bij, daarboven is het gratis. Elke winkelier die bij ons een bestelling plaatst van minimaal acht paar kan nu ook een luchtballonvaart winnen, omdat de nieuwe website ‘in de lucht’ is gegaan.”

Waarom is nu het juiste moment om deze B-to-B-site te lanceren?
“We hadden het eigenlijk al veel langer in de planning staan. Het is al langere tijd bekend dat de winkelier graag na sluitingstijd op zijn gemak nabestellingen plaatst. Daarnaast is het bekijken van voorradige artikelen samen met de consument en dan meteen kunnen bestellen, steeds belangrijker voor de winkelier. Dus voor ons was het een logische keus om ons daaraan aan te passen.”

Wordt er al veel via de site nabesteld?
“Nu het bestellen via internet pas enkele weken actief is, is nog niet iedereen bekend met dit gegeven. Maar vanaf dag één komen er wel bestellingen binnen. We moeten even kijken hoe dit zich doorzet, maar het zal wezenlijk een item zijn om rekening mee te houden. Ook wanneer er telefonisch wordt besteld vragen wij of ze naar de bestelsite willen kijken. Nu het de lucht in is moeten we natuurlijk ook kijken of er eventueel verbeteringen of aanpassingen nodig zijn en dat kun je alleen maar zien als er veel mensen naar gekeken hebben en mee gewerkt hebben. Ik denk dat het ook goed is dat je daarmee bezig blijft, je moet positief blijven verbeteren. We krijgen nu ook van particulieren veel reacties dat ze leuke dingen hebben gezien op de etalagesite. Dat is ook praktisch aan een website, dat ze kunnen zien welke winkelier Verhulst verkoopt.”

Hoe gaat het verder met het bedrijf?
“We krijgen steeds meer naamsbekendheid, doordat we de laatste jaren meer adverteren en naar meer consumentenbeurzen gaan. Er zit een stijgende lijn in. Wij zitten dan denk ik ook in de juiste doelgroep (de modische 40-plusser, red.), die groep wordt steeds groter en die hebben ook wat meer te besteden.”

Verhulst bestaat nu meer dan tachtig jaar. Wat is het geheim van jullie succes?
“We blijven gewoon met ons vak bezig. We vinden het belangrijk dat de pasvorm nummer één blijft en we willen dat ons product constant is. Daarnaast worden onze collecties steeds modischer en jonger. De kwaliteit bindt ook winkeliers aan je. Deze winkeliers zijn belangrijke partners voor ons en die zijn de basis tot het succes.”

Zijn er nog meer spannende ontwikkelingen voor Verhulst Shoes?
“Elk seizoen opnieuw door de collectie te vernieuwen. Met twintig verschillende leesten in diverse wijdtes proberen we ieder seizoen de winkelier te verrassen. Daarnaast krijgen we steeds meer vraag vanuit Duitsland naar onze producten. De eerste twee winkeliers in Duitsland starten komend seizoen met de verkoop van onze collectie en die ontwikkeling gaan we volgen. We zoeken nu nog naar de juiste persoon om deze markt voor ons te gaan bedienen.”