TOP

Hoe gaat het met Palladium?*

Op woensdag 1 oktober presenteerde Palladium in Amsterdam de Nederlandse editie van hun Boots Explorer Series. Schoenvisie sprak 'the day after' met Marketing coordinator Else Pool.

Wat houdt de Boots Explorer Series precies in?

“Het is een unieke internationale campagne die de onontdekte plekken in steden over de hele wereld uitlicht. Samen met diverse creatievelingen wereldwijd, gaat Palladium met dit project op verkenningstocht naar verborgen locaties en culturen door middel van een bijzondere film- en fotoserie. Voor de herfsteditie zijn we met rapper en artiest Akwasi op pad gegaan in Amsterdam. Het resultaat is een 2-minuten durende film, die we gisteren dus voor het eerst hebben vertoond in een stampvolle winkel in de Leidsestraat.”

palladium_161 

Waarom past Akwasi zo goed bij Palladium?

“We kenden hem al, omdat we al eerder product seeding deden voor zijn groep Zwart Licht. Er was altijd al een wederzijdse interesse en we hebben steeds contact gehouden. Toen we een geschikte persoon zochten voor de campagne in Amsterdam, dachten we gelijk aan hem. Akwasi is iemand met een duidelijke droom en visie, die bovendien ontzettend energiek is. Hij werkt keihard en wilde ons graag zijn inspiratieplekken in Amsterdam laten zien. De film begint in de Bijlmer en eindigt bij de IJ-tunnel. We zoeken voor de serie altijd plekken waar je stevige schoenen – Palladium boots uiteraard – voor nodig hebt. Dus niet in een chique club, waar je stiletto’s draagt.”

Palladium was gigantisch populair in de jaren ’90. Profiteren jullie nu ook van de 90’s revival?

“Absoluut. Palladium heeft een rijke geschiedenis en het is leuk om te zien dat ook jongeren het merk weer massaal oppikken. We gebruiken nog steeds veel kleuren en silhouetten uit de jaren ’90. Zo hebben we in de nieuwe collectie nog meer kleuren van vroeger, zoals verschillende blauw- en grijstinten. Anders dan voorheen komen we nu wel met een zogenaamde low-profile zool. Die is iets minder grof en modischer dan de originele zool en past voor ons gevoel beter bij deze tijd. Ook herintroduceren we de Pampa-heel uit de jaren ’90.”

palladium_12

Zetten jullie in op specifieke of nieuwe modellen?

“Nee, onze drie bestaande modellen blijven de basis. Op dit moment is ons baggy model het meest populair, maar we zien dat het Oxford-model veel in trek is voor de zomer van 2015. Deze gaat het vooral goed doen in fashion-achtige winkels. Verder blijft de klassieke Pampa-boot als ’90’s hotshot’ uiteraard ook gewoon in de collectie.”

Hoe zou je de doelgroep van Palladium omschrijven?

“Die is wereldwijd redelijk vergelijkbaar: het zijn jonge mensen, grofweg tussen de 18 en 34 jaar, die avontuurlijk zijn ingesteld. Ze wonen in de grote stad, reizen graag en genieten van het leven.”

palladium_82

Zoeken jullie nog nieuwe winkels?

“Op dit moment hebben we een goede landelijke dekking, maar uiteraard blijven we zoeken naar interessante nieuwe verkooppunten. Dat zijn vooral de local heroes. Maar we zijn ook erg blij met een winkel als Men at Work, waar we goed passen bij het brede assortiment en de uitstraling van deze winkel.”