TOP

Hoe gaat het met Noë? ‘Je moet altijd bezig blijven, als je stilstaat houdt het op’

Schoenenmerk Noë, dat bekend staat om pumps in alle kleuren van de regenboog, lanceerde onlangs een nieuwe lijn: de N collectie. Tijd om eens bij te praten met Erna Kupers, salesmanager van het Nederlandse merk.

Onlangs lanceerde schoenenmerk Noë een nieuwe lijn: de N collectie. Alle schoenen van deze uitbreiding van luxere schoenen, zijn volledig handgemaakt in Italië en geïnspireerd op high fashion. De nieuwe collectie is modieuzer dan de oorspronkelijke Noë-lijn: het merk dat bekend staat om basismodellen in alle kleuren van de regenboog. Het is de hoogste tijd om eens bij te kletsen met de salesmanager van het Nederlandse schoenenmerk: Erna Kupers.

Hoe gaat het met Noë?

“Het gaat eigenlijk wel goed. We moeten hard werken, maar dat moet iedereen op dit moment. Het is overal wat minder geweest, daar moeten we niet om liegen. Ik denk niet dat er iemand is die kan zeggen dat hij een topseizoen heeft gehad. Ik zie het overal, in zowel het hoog-, laag- en middensegment. Over het algemeen gaat het goed met Noë, we hebben 5 mooie winkels en tevreden retailklanten.”

Vertel eens wat meer over de nieuwe lijn, de N collectie?

“Noë is inmiddels bekend in de markt, mensen kennen het concept met alle verschillende kleuren. De N collectie is een nieuw merk dat volledig met de hand gemaakt word door vakmensen in Italië. De zomercollectie 2019 is geïnspireerd op high fashion met een klassieke en modieuze uitstraling. Er is gebruik gemaakt van het allerfijnste leder. Wanneer je deze schoen aantrekt wil je nooit meer iets anders. De lijn bestaat uit 25 modellen en zullen elk seizoen worden vernieuwd.”

Tekst loopt door onder de foto

noe n line 4

Wat zijn de grootste verschillen tussen de reguliere Noë collectie en de N collectie?

“Het wordt anders gemaakt en de kwaliteit is nog beter bij de N collectie. De prijzen liggen ook wat hoger dan bij de reguliere collectie. Bij Noë hebben we natuurlijk 88 verschillende kleuren, de N collectie wordt maar in drie kleuren uitgebracht. Daarnaast wordt er totaal ander leder gebruikt, een luxe zacht kalfsleer. De zolen worden van ander materiaal gemaakt en de gehele schoen wordt met de hand gestikt. Voor de N collectie hebben we ook een wat andere doelgroep. De mensen die daarop afkomen zijn toch wat modieuzer. Voor de gewone Noë collectie is de doelgroep de wat klassiekere en zakelijke vrouw. Als laatste is de collectie compleet anders opgebouwd. Bij Noë is het grotendeels Nos (Never Out of Stock), en daarnaast een seizoen collectie. Het grootste gedeelte van die collectie herhalen we continu. Voor de N collectie komen er elk seizoen weer 25 compleet nieuwe modellen uit.”

Wat is jouw favoriete model uit de nieuwe lijn?

“De Padova, dat is een prachtige sandaal die heel mooi zit. Hij heeft een klein hakje en is heel vrouwelijk. Ik vind hem prachtig. Ik merk ook dat iedereen er direct naar grijpt.”

Hoe wordt er gereageerd op de collectie?

“Voor zomer 2019 zijn nu de eerste orders al geschreven, er wordt heel enthousiast op gereageerd. De eerste collectie bestaat uit kleuren die overal bij passen; oudroze, cognac en zwart. Ook bij de uitleen via het persbureau zijn ze meteen goed opgepakt. Daar kunnen stylisten ze lenen voor shoots. De rekken waren meteen helemaal leeg en er stonden al reserveringen voor de volgende. ronde klaar. Tot nu toe heb ik voornamelijk de wat luxere kledingzaken gezien die de collectie inkopen.”

Tekst loopt door onder de foto

noe n line 5

Wat is het succes van Noë?

“De pasvorm van de pumps, vind ik. Daar is het allemaal mee begonnen. Al onze basics doen het ook gewoon heel goed. Doordat we zo veel verschillende kleuren verkopen, nemen klanten er ook sneller een andere kleur erbij. Sommige klanten komen terug om vier, vijf kleuren te kopen omdat de schoen gewoon zo goed zit. We zijn nu ook veel bezig om de modecorners in winkels uit te bouwen die we bij klanten zetten. In deze modecorners kunnen klanten alle 42 kleuren bekijken in de maten 36 tot en met 42. Klanten kunnen in hun maat één van de zes modellen proberen en ze vervolgens in de gewenste kleur bestellen. Door al die kleurtjes krijg je ook een hele mooie uitstraling in de winkel. Over het algemeen staan we wel wat meer in de kledingzaken, omdat die de kleuren ook direct kunnen aanbieden bij een outfit. En dan nu natuurlijk de N collectie, we zijn enorm enthousiast, daarom hopen we dat deze dan ook goed zal verkopen.”

Wat zijn de plannen voor de toekomst?

“Verder uitbreiden, misschien ook wel wat meer eigen winkels maar we kijken momenteel ook verder naar andere landen. Eigenlijk wil je uit blijven breiden en vernieuwen en op tijd de basismodellen een nieuwe touch geven. Je moet altijd bezig blijven, als je stilstaat houdt het op. In de schoenenwereld moet je altijd om je heen blijven kijken en zien wat de markt doet, dat is het belangrijkst.”