TOP

Hoe gaat het met Högl? [interview]

De GDS is net achter de rug en merken maken de balans op. Schoenvisie vroeg aan internationaal sales manager Carol Hollemans hoe het voor Högl is verlopen.

Hoe was de GDS voor jullie?
“Verrassend goed! Ik zeg verrassend, omdat we gezien de data verwacht hadden dat veel mensen op vakantie zouden zijn. Maar we hebben juist veel Nederlandse klanten en prospects gezien. Die waren ook nog eens enthousiast over de nieuwe collectie, dus dat was helemaal mooi. Verder vond ik de sfeer op de GDS ook heel goed en relaxed.”

Wat was die reactie van klanten dan?
“Dat het herkenbare handschrift van Högl in deze collectie weer duidelijk terug is. De afgelopen jaren zijn de collecties steeds een beetje anders geweest, nu is het merk weer terug bij de basis: een comfortabele collectie met een duidelijke focus op fashion.”

Hoe ziet de collectie voor voorjaar/zomer 2015 eruit?
“De collectie is vooral erg luchtig en vrolijk. Wit en lichte kleuren komen veel voor, verder is de collectie vrij feminien en hebben we veel metallics. Casual en draagbaar zijn de belangrijkste uitgangspunten, accenten zitten vooral in goudtinten en animal-prints. De neuzen zijn zowel spits als ronden, ook hebben we lage en hoge modellen. Kortom: heel divers!”

Op wat voor soort winkels richt Högl zich?
“We worden nu in zo’n 70 winkels in Nederland verkocht. Voor de komende collectie richten we ons ook op de wat kleinere, luxere mode- en schoenen-boetieks. Wellicht is het een tegenreactie op de crisis, maar wij merken dat er weer een duidelijke behoefte is aan wat meer luxe.”

Wie is de Högl-drager?
“Die is in principe leeftijdsloos, maar we hebben haar wel in grofweg vier categorieën ingedeeld: de high end consument, de casual drager, de modern day chique dame en de vrouw die op zoek is naar comfort. De collectie is niet strikt in deze vier groepen verdeeld, maar biedt wel voor elk type drager wat wils. Overigens geldt voor alle vier de typen dat comfort en kwaliteit voorop staan.”