TOP

Hoe gaat het met BunniesJR? *

Voor kinderschoenenmerk BunniesJr is het nieuwe verkoopseizoen weer begonnen. Het merk is pas sinds 2011 op de markt, maar is inmiddels al uitgebreid naar vier lijnen. Hoe gaat het met Bunnies?

Het verkoopseizoen is in volle gang, waar zijn jullie allemaal geweest met BunniesJR?

We hebben met BunniesJR vier verschillende beurzen bezocht; één in Nederland en drie in het buitenland. De kleine fabriek in Amsterdam was het eerste moment dat onze nieuwe collectie Spring Summer2016 werd getoond aan onze klanten en prospects. De tweede beurs was de GDS in Düsseldorf waarbij we ons vooral richten op de export van BunniesJR. De laatste twee beurzen die we hebben bezocht zijn in België; de ABCD/Promodes en de Rexor-beurs.

Hoe bereiden jullie je voor op zo’n drukke periode?

We hebben met BunniesJR een sterk team waarbij iedereen zijn steentje bijdraagt. We zijn al een ruime tijd bezig met de voorbereidingen van het nieuwe seizoen, alles begint natuurlijk met het opzetten van de nieuwe collectie; hierbij zijn veel verschillende collega’s actief. Het salesteam geeft de input van het klantencontact, design kijkt naar de nieuwste materialen en trends, marketing is druk in de weer met de fotoshoots en social media.

Hoe gaat de verkoop tot nu toe?

Het gaat goed met de verkoop van BunniesJR, We krijgen veel positieve reacties op de collectie en proberen ieder seizoen nieuwe dingen te brengen.

Hebben jullie veel nieuwe verkooppunten?

Ieder seizoen krijgen wij nieuwe klanten in zowel Nederland als in het buitenland. We groeien gestaag en streven naar het beste.

Is de zomerperiode drukker voor BunniesJR, of juist de winterperiode?

Er is bij BunniesJR niet een bepaalde periode drukker of rustiger, ieder seizoen brengt zijn eigen drukte met zich mee. Hoe meer we groeien, hoe drukker we het krijgen hoe intensiever ieder seizoen wordt. In het winterseizoen ligt de focus vooral op de hoge sneakermodellen en de laarsjes, in het zomerseizoen brengen we naast de sneakers; bandschoentjes en sandaaltjes.

Hoe lang bestaat BunniesJR nu?

BunniesJR bestaat momenteel 4 jaar, we zijn in 2011 met een relatief kleine collectie gestart en zijn momenteel gegroeid naar een heel brede collectie met 4 verschillende groepen; Baby, Flex, Stap en Superstap.

Wat doen jullie er aan om Bunnies tot een succes te maken?

We hebben een erg sterk en gemotiveerd team dat er alles aan doet ieder seizoen weer te knallen. Door veel samen te werken kunnen we de vraag van de consument vertalen naar de nieuwe collectie en hierdoor ieder seizoen iets nieuws brengen. Een voorbeeld hiervan is de maatrange van onze BabyBunnies; we hebben deze maatboog verlengd naar maat 23 omdat er erg veel vraag naar grotere maten is in dat type flexibele zool.

BunniesJR besteedt veel tijd en aandacht aan het optimaal benutten van social media en het inzetten van marketingtools. Dit om de consument zo intensief mogelijk te benaderen waardoor er meer vraag komt  in de winkel. Op deze manier genereren we zoveel mogelijk traffic en verkoopkansen in de winkel. Een goede marge voor de winkelier en een aantrekkelijke adviesverkoopprijs zijn vanzelfsprekend.

Wat maakt het merk speciaal? Wat zijn de sterke punten?

BunniesJR heeft een geheel eigen identiteit.  Een identiteit die aansluit bij de fases die een kindje tegenkomt bij het zetten van de eerste stapjes; BabyBunnies, FlexBunnies, StapBunnies en SuperstapBunnies. Door sterk bij onszelf te blijven en echte verhalen te vertellen helpen we de jonge ouders een keuze te maken die gebaseerd is op vertrouwen, kwaliteit, design en prijs.

Tot slot: Is er nieuws? Nieuwe modellen? Nieuwe ontwikkelingen voor voorjaar 2016?

Zoals al eerder aangegeven hebben we een nieuwe maat toegevoegd in onze babyzool. Verder hebben we een aantal nieuwe zolen toegevoegd en brengen we nieuwe modellen dit voorjaar. Hiermee willen we een bredere collectie wegzetten en meer keus geven in verschillende type flexibele zolen.