TOP

Hoe gaat het met Brunotti Footwear? [interview]*

Bij Brunotti Footwear was afgelopen inkoopseizoen een stijgende lijn te zien. “We hebben ervoor gezorgd dat de prijskwaliteit veel beter is geworden”, verklaart accountmanager Alfred van Gastel tegenover Schoenvisie.

Hoe was afgelopen inkoopseizoen voor Brunotti Footwear?

“Bij Brunotti Footwear zijn we erg tevreden over de stijgende lijn van afgelopen seizoen. Er is veel energie gestoken in de collectie, er zijn mooiere en rijkere materialen gebruikt en lederen voeringen zijn toegevoegd. Daarnaast zijn ook de adviesverkoopprijzen verlaagd waardoor de prijskwaliteit veel beter is geworden.”

“Bij Brunotti Footwear hebben we een aantal bestsellers die zorgen voor herkenbaarheid en ook veelvuldig nabesteld worden. Er is een duidelijke lijn getrokken wat betreft het collectiebeeld, wat goed ontvangen is.”

Wat maakt Brunotti beter dan andere merken?

“Beter is niet echt het juiste woord. Brunotti heeft een geheel eigen identiteit. Brunotti is een all board lifestyle merk sinds 1979 met de roots vanuit het windsurfen en snowboarden.”

Wat doen jullie eraan om in de picture te komen?

“Met de marketing proberen we de lifestyle uit te stralen en te omarmen. Erg belangrijk is voor ons de samenwerking met de retailer en de zichtbaarheid in de winkels. Daarnaast hebben we een team aan riders die we sponsoren en waarvoor we producten ontwikkelen. Daaronder vallen wereldkampioen kitesurfen Youri Zoon en Olympisch kampioen windsurfen Dorian van Rijsselberghe.”

Jullie doen ook veel aan samenwerkingen, wat halen jullie hieruit?

“Vanaf april gaan we samenwerken met Snowworld, hier worden de instructeurs volledig gekleed in Brunotti. Het indoor sneeuwpark heeft een directe link met onze producten en onze lifestyle en is de perfecte plek voor Brunotti om aanwezig te zijn. Het merk wordt gepromoot en er worden evenementen georganiseerd.”

“We werken ook samen met de Plastic Soup Foundation omdat we bij Brunotti erg bewust zijn dat de natuur ons heel veel geeft. Op deze manier willen we wat terug doen voor onze geliefde oceanen. De oceanen vormen 72 procent van het aardoppervlak en is onze belangrijkste leverancier van zuurstof. Plastic vervuiling is dan ook een ernstige bedreiging voor het vitale ecosysteem van de aarde. Daarom moet er net zoals nieuwe innovatieve processen, ook een nieuw systeem op basis van alternatieve grondstoffen gevonden worden.” 

Zijn er verder nog nieuwe ontwikkelingen bij Brunotti Footwear?

“Bij Brunotti zijn we constant in ontwikkeling en op zoek naar innovatie. Zowel op product als in de organisatie en samenwerkingen.”