TOP

H&M lanceert digitale klantenkaart

De Zweedse modeketen H&M lanceert een digitale klantenkaart waarmee klanten kunnen sparen voor bijzondere extra’s. Nederland is wereldwijd het tweede land waar het loyaliteitsprogramma wordt ingevoerd.

De Zweedse modeketen H&M lanceert per 31 maart 2015 een digitale klantenkaart voor Nederlandse consumenten. Met iedere euro die de leden van de ‘H&M Club’ bij de modeketen spenderen kunnen zij punten sparen.

Met deze punten sparen de leden niet alleen voor korting: ze kunnen ook sparen voor toegang tot designerevents in New York of Parijs, rondleidingen in productielanden of een tennisclinic van Thomas Berdych in Zweden. H&M wil door middel van deze beloningen een band creëren met hun trouwe klanten, zo vertelt topvrouw Susan Krau aan de Telegraaf.

Klanten kunnen zich aanmelden voor de H&M Club door de app van de modeketen te downloaden en hun account vervolgens te activeren via een sms.

Eerste land

Nederland is het tweede land waar de digitale klantenkaart wordt ingevoerd; vorige week werd het loyaliteitsprogramma in Oostenrijk gelanceerd. H&M heeft ervoor gekozen het systeem zo snel in Nederland te lanceren, omdat het internetgebruik ten opzichte van andere landen erg hoog ligt, zo is bijvoorbeeld de H&M- app al 1 miljoen keer gedownload. Hierin loopt ons land voorop op de rest van Europa.