TOP

Herpositionering Toms: ‘We willen ook relevant zijn voor de jongere generatie’

Het schoenenmerk Toms grijpt het 15-jarig bestaan om het merk op te schudden. Dat doet het met de introductie van een nieuwe goededoelenstrategie, een upgrade van de merkbeleving en een vernieuwde versie van de iconische schoen de Alpargata.
Het is inmiddels 15 jaar geleden dat Toms de markt betrad met het zogeheten one-for-one model, waarbij bij iedere aankoop een paar schoenen aan mensen in ontwikkelingslanden werd gedoneerd. Daarnaast werden er onder de vlag van Toms Eyewear brillen en hersteloperaties voor gezichtsvermogen geschonken, alsook schoon drinkwater met Toms Coffee. In 2019 werd dat ‘giving model’ uitgebreid met nieuwe projecten rondom onderwerpen als dakloosheid en vrouwenemancipatie.  Feestjaar Van die strategie stapt het merk nu af en gaat in plaats daarvan het een derde van de jaarlijkse nettowinst schenken aan organisaties die zich richten op drie pijlers: het bevorderen van geestelijke gezondheid, het

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement