TOP

Heroriëntatie Hassia pakt goed uit


De herpositionering van schoenenlabel Hassia, die al enkele seizoenen aan de gang is, heeft succesvol uitgepakt.

Schoenenlabel Hassia is blij met de heroriëntatie die het merk de afgelopen seizoenen heeft doorgemaakt. “Focussen op modieus comfort was precies de juiste beslissing”, zegt brandmanager Weyergans in een persbericht: “Onze klant is veel moderner geworden, ze kleedt zich jonger en meer in de mode, is gezonder en fitter en mobieler geworden.”

Enkele seizoenen is de verandering al aan de gang. “De collectie is voortdurend aangepast zonder de Hassia-filosofie te veranderen”, aldus Weyergans. Volgens het label moeten comfort en extra breedte aan de voet worden ervaren en niet zichtbaar zijn.

Over Hassia

Het comfortmerk Hassia vindt zijn oorsprong al ver voor de 19e eeuw. Het label is ontstaan in de Duitse schoenenfabriek Wallerstein & Liebmann. Vanaf 1949 specialiseerde Hassia zich in vrouwenschoenen volgens het principe: ‘Meesterwerken in kwaliteit en pasvorm’. De schoenenfabriek werd in 1998 overgenomen door de Lorenz Shoe Group. Alle Hassia schoenen zijn uitgerust met uitneembare voetbedden.