TOP

Haute-friture: Febo lanceert kledinglijn

Na 75 jaar vond fastfoodketen Febo het hoog tijd voor een eigen kledinglijn. Vanaf vandaag is de limited edition collectie te koop bij Febo. Klapstuk is het T-shirt met warmhoudcompartiment voor snacks en afveegzone voor je handen.

Enkele weken geleden kondigde Febo middels een teaservideo de komst van een limited edition kledinglijn aan. Hoewel velen dachten dat het een hoax was, is de collectie vanaf vandaag echt te koop bij Febo. “De collectie hebben we speciaal voor onze fans gemaakt. Het is de ultieme manier om je liefde voor Febo te bezegelen. De items zijn sterk geïnspireerd op voetbal. Voetbal en snacken zijn immers onlosmakelijk aan elkaar verbonden”, zegt Febo-directeur Dennis de Borst in een persbericht.

De unisex Febo-collectie bestaat uit een voetbaltenue met bijpassende badslippers in de kleurstelling rood-wit, net als het logo van de fastfoodketen. Het shirt is er in twee varianten: het Thuisshirt in wit en het Uitshirt met all-over Febo-print en een rode bies aan de onderzijde. Ook de shorts heeft een all-over Febo-print. Klapstuk van de collectie is het Febo Grip-shirt. Dat heeft een geïntegreerd warmhoudcompartiment snacks en een handige badstof afveegzone voor je handen aan de voorzijde.

Febo 1

De rode Febo snackslippers zijn vanaf vandaag voor €17,50 te koop bij alle 70 Febo-vestigingen in Nederland. Om 17.00 uur opent de speciale Febo-webshop, waar alle items verkrijgbaar zijn zo lang de voorraad strekt. Het Grip-shirt kost €39,99 euro, het snackshirt €34,99 en de snackshorts €24,99.

Febo 3

De limited edition Febo-collectie is een samenwerking tussen reclamebureau Natwerk en Febo. De twee partijen werken sinds drie jaar samen voor opvallende campagnes en merchandise. Eerder introduceerden ze de Febo Drijf In, de PC Hooftstraat pop-up automatiek, de speculaaskroket, rookworstkroket en Kamp Seedorf grillburgersaus.

Febo 4

Vorige maand lanceerde ook fastfoodketen McDonalds een limited edition kledingcollectie. Deze bestond uit een onesie, twee shoodies, sweatpants en badslippers met onder andere een hamburgerprint. De collectie werd gelanceerd ter gelegenheid van de start van thuisbezorging door McDonalds in Amsterdam. Klanten kregen een kledingstuk cadeau bij een online fastfood bestelling.