TOP

Grondige herziening jongensmerk Barst

Eigenaar van kinderschoenenmerk Shoesme Michiel Slaats is ook de bedenker ook van het jongensmerk Barst. Dat merk bleef de laatste tijd een beetje achter bij het succes van Shoesme. Daarom was het tijd om de collectie grondig te herzien.

Michiel Slaats: “Ik wilde jongensschoenen maken, omdat zo’n merk er nog niet was. Nu snap ik ook waarom, want het is erg moeilijk. Net als bij Shoesme doen we bij Barst alles in eigen beheer. Eigenlijk hebben we dezelfde succesformule toegepast: eigen zolen en eigen design. De eerste twee, drie seizoenen werd het heel goed verkocht. Daarna werd het wat minder. Dan kom je bij jezelf uit: waar ligt dat aan?

“Samen met ontwerper Bram de Vries kwam ik tot de ontdekking dat we die Barst-schoenen ook zelf wel wilden dragen. Maar dan ben je de doelgroep voorbij. Toen zijn we gaan kijken wat was het oorspronkelijke idee? Wie is die Barst-jongen en welke schoen hoort daarbij? Bram en ik zijn begonnen met één schoen om vanuit daar de collectie verder uit te bouwen. Het resultaat is een duidelijke sneakercollectie in de maten 27 tot 40. Ik denk dat we vooral hoge ogen gaan gooien met de maten 27 tot 35. Van de nieuwe collectie wordt ik heel gelukkig.”

“We hebben de afgelopen seizoenen veel geleerd. De kwaliteit is verbeterd en we zijn nu een stuk zakelijker. We hoeven niet heel veel te verkopen, maar hopen dat klanten weer met Barst aan de slag willen. Barst is niet bedoeld als een groot merk. Jongensschoenen zijn nu eenmaal een moeilijke handel.”

In Schoenvisie 7 leest u op pagina 48 en 49 een uitgebreid interview over de plannen van Michiel Slaats met Shoesme.