TOP

Gratis retouren voor klant is kwestie van tijd *

De helft van de Amerikaanse webwinkeliers bezorgt producten gratis bij de consument. Dit percentage zal stijgen en ook Nederlandse schoenen- en modewebshops ontkomen niet aan deze service voor de veeleisende consument, voorspellen deskundigen.
Ongeveer 49 procent van de webshops biedt gratis retourservice aan, blijkt uit onderzoek van de National Retail Foundation (NRF) meldt Wall Street Journal. De organisatie ziet dat de opvatting over wie de retourkosten betaalt, aan het kantelen is. Was het een paar jaar geleden nog geaccepteerd dat consumenten zelf de knip trekken bij retourzendingen, inmiddels weigert de klant de retourkosten te betalen.   'Punt van irritatie'   Gino Thuij van onderzoeksbureau GfK zei tijdens het e-commerce evenement Shopping Today dat verzend- en retourkosten zelfs een punt van irritatie voor de klant zijn. GfK vroeg het consumenten zelf verleden jaar en

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement