TOP

Gratis naar GDS en Global Shoes met Schoenvisie

De organisatie van de GDS in Düsseldorf kijkt vol vertrouwen naar de komende beurs, die van 11 tot 13 september plaats vindt.

“De GDS zal opnieuw helemaal gericht zijn op de internationale inkopers. In de collecties zijn dan al reeds gevestigde trends te zien en het uitgebreide informatie- en randprogramma is in deze tijden belangrijker dan ooit,” zegt GDS-directeur Kirstin Deutelmoser.

In totaal zullen ongeveer 800 exposanten uit veertig landen zo’n 1800 schoenencollecties voor lente/ zomer 2010 tonen. Enkele nieuwe exposanten op de GDS zijn Snipe, Go Green, Billi Bi, Otto Kern, of Gino Bianchi.

De halindeling is vernieuwd. De drie urban segmenten: Streetfashion, Urbanwear en Denim Brands zijn verzameld in hal 3. De creatieve Design Attack-collecties van nieuwe ontwerpers zijn daar ook te zien. De merken uit de White Cubes zijn nu samen met de andere premium areas Upper Style en Prime Square in hal 4 te vinden. In hal 2,  waar voorheen de White Cubes waren ondergebracht, wordt nu alleen nog voor Trends Onstage gebruikt.

Bekende internationale, high-end merken zijn nog steeds ondergebracht in Superior, hal 5. Samen met gerenommeerde exposanten in Essential, hal 6, is dit de ruggengraat van GDS. Exposanten van kinderschoenen zijn te vinden in Kidwalk in hal 7a. De stands van de Shop & Deco-exposanten bevinden zich evenals die van de tassen- en accessoiresleveranciers ook deze editie weer in de Bagccess Zone in hal 7.0.

Parallel aan de GDS, vindt Global Shoes, de toonaangevende vakbeurs voor sourcing, in hal 8a en 8b plaats.

Op vrijdagmiddag zal trend forecaster Nicoline van Enter een trendpresentatie geven, “powered by Schoenvisie”. Als Schoenvisie-abonnee kunt u gratis toegangsvouchers voor de GDS aanvragen via de speciale GDS-minisite.