TOP

GMS Group Nederland presenteert nieuw kinderschoenenconcept

De marketing-service organisatie GMS Group Netherlands heeft maandag 24 juni 2013 een nieuw kinderschoenenconcept aan de vakpers gepresenteerd.

Het Boys & Girls-concept  is een soft franchise formule, waarmee in Duitsland sinds maart 2013 twee winkels (Dresden en Potsdam) zijn gestart.  Volgens de directeuren van GMS Duitsland en Nederland, Thomas Schulte-Huermann  en Bart Dirven, boeken gespecialiseerde schoenenwinkels betere resultaten. ”Winkeliers moeten keuzes maken en de consument laten zien dat je bijzonder bent. In het verleden waren familiewinkels sterk in kinderschoenen, maar het kinderschoenensegment wordt steeds lastiger en de omzet neemt sterk af. Daarom stoppen veel detaillisten met kinderschoenen, “ zegt Dirven.

Eerste winkel
Om dit concept succesvol te laten zijn, is er volgens de directeur van GMS Group Nederland, een verzorgingsgebied van 25.000 tot 35.000 inwoners nodig.  Dirven verwacht dat de eerste Boys & Girls-winkel in Nederland binnen een half jaar zal worden geopend.