TOP

GMS slaat handen ineen met Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf

Inkooporganisatie GMS bundelt de krachten met het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (IMK). De partijen willen gezamenlijk aan een ‘betere en gezondere’ retailsector bouwen.

Foto: IMK x GMS

“Samen sterker is een oud gezegde, maar weer helemaal actueel”, zegt IMK-directeur Michiel Hordijk in een aankondiging. Het IMK houdt zich al meer dan een eeuw bezig met de begeleiding van mkb-ondernemingen en ziet overlap met de activiteiten van de GMS Group, die retailers in de schoenen-, sport- en outdoorbranche ondersteunt en nu twaalf jaar actief is in Nederland. Reden genoeg om te krachten te bundelen, stellen beide partijen. “Met het doel om gezamenlijk aan de retailsector te bouwen en door te groeien naar betere en gezondere ondernemingen.”

Fysieke ambassadeurs

GMS-leden profiteren in de vorm van een bredere bedrijfseconomische begeleiding, waar de verschillende scans die het IMK aan relaties aanbiedt onderdeel van zijn. Daarnaast kunnen retailers na screening van hun onderneming in het Good Company-register van het IMK worden opgenomen. Voor GMS zelf betekent de samenwerking ook meer zichtbaarheid. “Met meer fysieke ambassadeurs in het land die onze werkwijze zullen ondersteunen”, aldus de retailorganisatie.

Gezamenlijke aftrap

Alle GMS-leden zijn uitgenodigd voor de gezamenlijke aftrap op maandag 12 september, op het hoofdkantoor van het IMK in de Woudenbergse bossen. Ook andere zakelijke partners van de inkoopvereniging zijn deze dag aanwezig om hun diensten toe te lichten.


Op de foto, v.l.n.r.: Michiel Hordijk (directeur IMK), Vincent de Kok (algemeen directeur GMS Group Benelux), Yvonne Blijie (Good Company consulent IMK) en Simon Tans (senior bedrijfsadviseur GMS Group Benelux).