TOP

GMS en IMK lanceren nieuw evenement in teken van bedrijfsopvolging

Inkooporganisatie GMS en het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (IMK) organiseerden op 17 oktober de eerste Juniorendag, die in het teken stond van bedrijfsopvolging en het starten van een eigen onderneming.

Foto: GMS Group Benelux

Bedrijfsopvolging is een groeiende zorg binnen de mode- en schoenendetailhandel. Een van de speerpunten van GMS voor de komende jaren is om retailers bij dit vraagstuk te helpen. Daarvoor slaat de inkooporganisatie de handen ineen met het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (IMK) en recruitmentbureau Ambitious Recruiters, zo melden de partijen in een persbericht. Het doel: ondernemers vinden en begeleiden bij het starten of voortzetten van een bedrijf. “Daarom vinden wij een dag als vandaag zo belangrijk”, stelt Simon Tans, de eindverantwoordelijke binnen GMS voor bedrijfsopvolging.

Succesvolle start

Jonge aspirant-ondernemers verzamelden zich op maandag 17 oktober op het IMK-hoofdkantoor in de Woudenbergse bossen voor presentaties van Michiel Hordijk, de directeur van IMK, Jeroen Hoftijzer van Ambitious Recruiters en Daan Schmidt, oprichter van marketingbureau Storybrand Nederland. Het evenement was volgens GMS-directeur Vincent de Kok een succes. “Gezien het enthousiasme en de positieve reacties van de deelnemers gaan we in de toekomst meer van deze bijeenkomsten organiseren, met verschillende thema’s.”