TOP

GlobalShoeXpo: ‘virtuele beurs’ voor nichefabrikanten [interview]

Een online B2B-platform, waar multibrand retailers wereldwijd het hele jaar door inzage hebben in de collecties van nichemerken zonder daarvoor fysieke beurzen te hoeven bezoeken. Dat is het concept van de nieuwe ‘virtuele schoenenbeurs’ GlobalShoeXpo.
“De behoefte aan het persoonlijke contact op vakbeurzen zal altijd blijven”, zegt Kerim van der Looy, managing partner bij het online schoenenplatform GlobalShoeXpo. “Maar de oriëntatie en inkoop op globaal niveau kunnen eenvoudiger en effectiever, zowel voor winkeliers als leveranciers.” Van der Looy komt zelf uit een schoenwinkeliersgezin en was jaren werkzaam in de retail en wholesale, voornamelijk bij Europese schoenenmerken. Daarvoor bezocht hij meerdere keren per jaar de belangrijkste internationale beurzen in Europa, Amerika en Azië, en met hem vele anderen. “Dat is een vrij kostbaar en tijdrovend proces. Door de globalisering van de schoenenindustrie merkte ik dat er

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement