TOP

GfK: mode- en schoenenbranche plussen in eerste elf maanden 2021 met 12,6 procent

Mode- en schoenenaanbieders realiseerden in de eerste elf maanden van dit jaar een omzetgroei van meer dan 12 procent, blijkt uit de GfK Fashionscan. En dat gaat volgens retail sales lead Danny van den Burg niet alleen om omzetherstel: ten opzichte van 2019 pluste de branche ook.
Foto: Orna Wachman via Pixabay Het lijkt erop dat mode- en schoenenaanbieders het jaar ondanks de nieuwe coronagolf positief gaan afsluiten. De branche heeft in de periode januari tot en met november 2021 12,6 procent meer omgezet ten opzichte van 2020, blijkt uit de GfK Fashionscan*. Al verliep die omzetontwikkeling grillig. In januari en februari leverden retailers door de verplichte winkelsluiting fors in, maar vanaf maart nemen de verkopen weer gestaag toe en plussen winkeliers voor negen maanden op rij. Meer dan omzetherstel Die groei is deels te verklaren door het feit dat Nederland in diezelfde periode vorig jaar voor

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement