TOP

Geox wint Franchise Award 2010

Het Italiaanse schoenenmerk Geox heeft de Franchise Award 2010 gewonnen.

De prijs is ingesteld door het Italiaanse vaktijdschrift AZ Franchising Magazine. Een vakkundige jury van wetenschappers kent jaarlijks  prijzen toe aan innovatieve licentiehouders. Uit duizend Italiaanse ondernemingen zijn vijf prijswinnaars gekozen. Deze bedrijven hebben hun prijs te danken aan een vernieuwend verkoopconcept. De negende editie van de prijsuitreiking vond plaats in Palazzo Cusani, het NAVO-hoofdkwartier in Milaan.

Belangrijk resultaat
Geox is vereerd met de toekenning van de Franchise Award, zo laat Geox-topman Mario Moretto Polegato weten. “Deze prijs is een belangrijk resultaat voor het al werk dat we de afgelopen jaren hebben gestoken in het ontwikkelen van een op één merk afgestemd distributienetwerk, dat doeltreffend in elkaar steekt als het gaat om de belangen van de producten en het oogmerk van Geox. Mijn dankwoord gaat dan ook uit naar die partijen, die van meet af aan hebben geloofd in ons project en vervolgens hebben geïnvesteerd in ons franchise-model. Daarmee hebben ze een enorme bijdrage geleverd aan het succes van de hele Geox-groep.”  

Platform
De Geox shops in Italië zijn niet alleen bedoeld als monobrand-schoenenwinkels, waar klanten de complete Geox-collectie kunnen bewonderen en de ‘ademende’-technologie in de praktijk kunnen ervaren. Ook fungeren de schoenenwinkels als een platform, waarop de  bedrijfsfilosofie wordt gecommuniceerd en gepromoot.

1 procent groei
Dit winkelconcept is de basis van een wijdverspreid verkoopnetwerk, dat nu uit 1015  monobrand-winkels bestaat, waaronder 764 franchise-filialen. In het eerste kwartaal van 2010 waren franchise-winkels goed voor 18 procent van de totale omzet van de Geox Groep. Dat is een groei van 1 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.