TOP

“Geen bezuiniging op aanschaf schoenen”

Ondanks de verslechterende economie en sombere vooruitzichten voor 2009, zegt bijna een kwart van de Amerikaanse consumenten dat ze weigeren om op de aanschaf van schoenen te bezuinigen.

In een onderzoek uitgevoerd door BigResearch dat half december gehouden werd in opdracht van Stores Magazine zei 24 procent van de ondervraagden dat de aankoop van schoenen “onaantastbaar” was en dat ze weigerden om op schoeisel te bezuinigen.  

 

Toch verbleekt dit percentage in vergelijking met andere must-haves. Uit het onderzoek bleek dat 80 procent van de ondervraagden zegt niet zonder internet te kunnen leven. En 64,1 procent kan niet zonder zijn of haar mobiele telefoon. Van de deelnemers ziet 60,5 procent kabeltelevisie als een noodzaak, gevolgd door kleding (43 procent), de kapper (40 procent) en fastfood (36,6 procent).

 

Waar willen consumenten dan wel op bezuinigen? Uit de enquête bleek dat voor 92,2 procent van de respondenten dat luxe handtassen zijn. Verder werden satellietradio, speciale kledingstukken, dure cosmetica en gezichtsbehandelingen genoemd als zaken waaraan consumenten minder willen uitgeven.