TOP

GDS met negen procent meer exposanten

GDS – International Event for Shoes & Accessories 7 tot en met 9 september 2011

GDS met negen procent meer exposanten

+ 850 exposanten – merken als Geox, Farrutx en Fratelli Rossetti keren terug + 440 exposanten op Global Shoes + Nieuwe modeshow voor de GDS Focus Trends met Ana Mihajlovi? + Clarks met eigen show en Cassandra Steen + Design Attack à la Miami Vice – Brit Edition in hal 4

Van woensdag 7 tot en met vrijdag 9 september 2011 presenteren rond de 850 exposanten op GDS – International Event for Shoes & Accessories de trends en looks van het orderseizoen lente/zomer 2012. De bezoekers kunnen zich verheugen op een grote hoeveelheid spannende collecties afkomstig uit 40 landen. Deze zijn passende bij de verschillende segmenten overzichtelijk in elf GDS-themawerelden ondergebracht. En daar komen nog eens 440 exposanten van de parallel op het beursterrein plaatsvindende GLOBAL SHOES bij.

GDS groeit door terugkerende en nieuwe exposanten met negen procent

GDS realiseert een groei van negen procent vergeleken bij de vorige editie en kan gelijktijdig ook kwalitatief haar exposantenportfolio versterken. In september keren niet alleen gerenommeerde merken als Geox, Farrutx, Fratelli Rossetti en Salamander op de beurs terug, maar worden ook kleine, spannende labels verwelkomt, zoals John Varvatos (USA), John Fluevog (Canada), Heschung (Frankrijk), Kat Maconie (Engeland), Fonnesberg (Denemarken) en Halmanera (Italië). Zij benutten de beurs als lifestyleplatform. Met Miguel Vieira viert een van de meest toonaangevende Portugese ontwerpers zijn Duitsland-première op de GDS.

Deze veelzijdigheid aan merken versterkt het imago van Düsseldorf als modestad, aldus Werner Matthias Dornscheidt, voorzitter van de directie van Messe Düsseldorf. “GDS heeft zich in de laatste jaren van een pure orderbeurs steeds verder ontwikkeld tot modieuze steunpilaar van Düsseldorf. Naast de schoenenbusiness gaat het om trends en inspiratie – twee thema’s die we in Düsseldorf een gezicht moeten geven. Daar past ook de Vogue Fashion Night Out bij, die voor het eerst parallel aan de laatste beursdag plaatsvindt.”

GDS heeft door de vele nieuwkomers op modieus gebied aan terrein gewonnen en daarbij ook de andere themavelden verder uit weten te breiden. “We willen iedere exposant een perfect platform bieden,” luidt het credo van GDS-Director Kirstin Deutelmoser die voortdurend de focus bij de vakbezoeker heeft. “Door onze themawerelden bieden we bijvoorbeeld een merk als Desigual in de Urban-hal de perfecte omgeving voor de lancering van hun schoenenlijn, terwijl adidas SLVR qua positionering in White Cubes op zijn plaats is. Tegelijkertijd wordt een hal verder de comeback van Lurchi gevierd. Op deze manier brengen we de exposanten en de bezoekers doelgroepsgericht bijeen.”

Ana Mihajlovi? presenteert de 12 GDS Focus Trends voor lente/zomer 2012

Naast nieuwe exposanten kunnen bezoekers zich in september ook op een nieuw, innovatief showconcept verheugen. Uitgangspunten van dit nieuwe concept zijn een modieuze enscenering en een veel sterkere focus op de schoen. De schoenentrends treden hierbij nog meer op de voorgrond dan voorheen al het geval was. Hiervoor heeft het team van experts van GDS de 12 GDS Focus Trends voor het komende zomerseizoen gedefinieerd, en de belangrijkste trends voor de bezoekers samengevat en gecategoriseerd – de perfecte leidraad voor een beursbezoek. De trends voor het volgende seizoen worden gepresenteerd door Ana Mihajlovi?. Ana behoort momenteel tot een van de meest gevraagde internationale catwalk-modellen. De lijst van opdrachtgevers waar ze tot nu toe voor heeft gewerkt, lijkt op een Who is Who van de modewereld: Dolce & Gabbana, Balenciaga, Dries van Noten, Givenchy, John Galliano, Marc Jacobs, Miu Miu, Prada, Christian Dior en vele anderen. Die modeshows vinden, geheel in stijl met het zomerseizoen, voor het eerst in een eigen showtent tussen de hallen 3 en 6 op het beursterrein plaats.

‘TheSpirit of Clarks’ & Cassandra Steen

Naast de GDS-modeshows vindt dagelijks om 13.30 uur de ‘Spirit of Clarks’-show plaats, waarmee de Britten de trends uit hun lente/zomer 2012-collecties tot leven wekken. Wie de show bezoekt, moet de front row in de gaten houden – er is een grote kans dat men daar Cassandra Steen ziet zitten. De soulzangeres is een echte Clarks-fan en zal op de eerste beursdag om 16.30 uur een exclusief concert op de Clarks-stand (hal 3, B59) geven.

Richard Squire, Franchise Marketing Manager van de onderneming, verklaart waarom deze beurs een heel bijzondere betekenis heeft: “We nemen sinds meer dan 20 jaar aan GDS deel. Inmiddels is het de grootste schoenenbeurs in Europa waarop men naast de Duitse handelaren ook een internationaal publiek kan bereiken. Daarom benutten we dit evenement om onze producten met een eigen show te presenteren. Daarnaast creëren we de mogelijkheid voor bezoekers om op onze 120m²-stand het nieuwe Franchise-Storeconcept van Clarks te ervaren.”

Wellness- en kidssegmenten blijven groeien

Met de toenemende betekenis in de markt is ook de keuze aan wellness-schoenen groter geworden. Daarom heeft GDS al sinds twee seizoenen verschillende segmenten voor de meer dan 130 exposanten uit deze branche gerealiseerd, waarin Wellness Classic net zo veel aandacht krijgt als Wellness Couture en Wellness Fashion. Nieuwe collecties op GDS zijn onder andere Expander, Piedeli, The Flexx, Flex & Go, Calzamedi, Goldstar, Kalkos (Nafy Shoes), Nama Reale (Orthoshoes) en Tape.

Wie op zoek is naar meer informatie over het brede wellnessaanbod, mag de podiumdiscussie ‘Ich habe Rücken! – Was hat ein gesunder Rücken mit guten schuhen zu tun?’ (Ik heb ruggegraat – wat heeft een gezonde rug met goede schoenen te maken) op donderdag 8 september om 12.30 uur in de Speakers Corner niet missen. Ook het aantal Kids-exposanten op GDS is toegenomen. Nieuwe namen zijn daarbij Angulus, Conguitos, Bundgaard Kids, Bo-Bell en Siport.

Design Attack à la ‘Miami Vice’

De 15e editie van Design Attack zal dit keer onder het motto Miami Sun Machine van start gaan. De omgeving verandert in de vibrerende stad Miami en verwijst naar de legendarische Amerikaanse cultserie ‘Miami Vice’. 100 jonge designers tonen het publiek in deze setting hun bijzondere collecties die niet binnen mainstream vallen.

‘Brit Edition’ in hal 4

Wie een voorkeur heeft voor Brits design komt ook bij de komende GDS vol aan zijn trekken. Ook deze keer zijn in het premium-bereik van GDS geselecteerde nieuwkomers in de ‘Brit Edition’ Area in hal 4 te zien. Er zullen collecties gepresenteerd worden van Northern Cobbler, One True Saxon, Ted Baker Footwear, Po-Zu, Laidback London, Esska Design, Kat Maconie, Michael Lewis London en Cheaney Shoes.

Geselecteerd merkenoverzicht naar segmenten:

Tot de nieuwe labels die op GDS te zien zullen zijn, behoren (een selectie): Ambitious, Desigual, Gas Footwear (Urban Authentic), Boombuz, Cristófoli, Flip Flop, Lumberjack, Natural World, Nopulse, Okabashi (Urban Fresh), Othree, Wenger (Urban Active), Alviero Martini, C’N’C, Charlotte Vanel, Dei Mille, Farrutx, Florian Wernert, Fratelli Rossetti, Gianna die Firenze, Ilse Jacobsen & Hornbæk, JB Martin, Lagerfeld, Marco Wang, Movie’s, Pierre Balmain, Pepe Castell, Turn Right (Prime²), Adidas SLVR, D’acquasparta, Franco Martini, Heschung, John Varvatos, Sissirossi, United Nude (White Cubes), Amalfi by Rangoni, Angelo Bervicato, Catherine Parra, Crushers, Elbkind Hamburg, NR Rapisardi, Nylon, Studio TMLS, Walk in the Park (Superior), Callaghan, Flex & Go, Geox, Goldstar, La Marine, Piedeli, Salamander, Sonia Patricio, Stilomania (Essential).

Naast de vele nieuwe exposanten, zullen de volgende merken wederom op GDS vertegenwoordigd zijn (selectie): Art, Blackstone, Ca´Shott, Converse, El Naturalista, Emu Australia, Fly London, Goldmud, Napapijri Footwear, Pepe Jeans Footwear, Replay Footwear, Sixty mit Energie, Killah, Miss Sixty, Murphy&Nye (Urban Authentic), Alma en Pena, AQA, Buffalo, Bronx, Camel Active, Coolway, Kangaroos, Kappa, Mexx, S. Oliver, Skechers, Vagabond, Via Uno (Urban Fresh), Brütting, Glagla Shoes, Jacalu, Kamik, Lowa, Salomon, Teva (Urban Active), A Cuckoo Moment…, Arche, Barker, Bogner Shoes, Candice Cooper, Crick it, Heinrich Dinkelacker, Mascaro, Panara, Samsonite, Thierry Rabotin, Windsor (Prime²), Alberto Fermani, Bikkembergs, Castañer, Chie Mihara, Fred De La Bretoniere, Hudson, L’autre Chose, Liebeskind-Berlin, Officine Creative, Pollini, Pura Lopez (White Cubes), Abro, Attilio Giusti Leombruni, Cenedella, Chibs, Franceschetti, Fredsbruder, Giorgio 1958, Philipp Plein, Stuart Weitzman, van Bommel (Upper Style). Ara, Birkenstock, Bugatti, Gabor, Gore, Högl, Josef Seibel, Lloyd, MBT, Mephisto, Sioux, Wortmann (Essential), Bruno Premi, Cinque, Donna Carolina, Everybody by B.Z. Moda, Hispanitas, K&S, Marc O’Polo Shoes, Manas Design, Miezko, Mjus, Paul Green, Peter Kaiser, Unisa, Scholl, Strellson (Superior), Babybotte, Bisgaard, Cherie, Däumling, Legero, Naturino, Noel, Primigi, Richter, Ricosta (Kidwalk).

De volgende edities van de beurzen GDS / GLOBAL SHOES zullen van 7 tot en met 9 september 2011 en van 14 tot en met 16 maart 2012 plaatsvinden. Bij de komende editie worden in totaal rond de 1.290 exposanten uit circa 45 landen verwacht die hun schoenen-, tassen- en accessoirescollecties voor het seizoen lente/zomer 2012 zullen presenteren.

Alle activiteiten tijdens GDS en GLOBAL SHOES vindt u op internet via:
www.gds-online.com
www.globalshoes-online.com

Düsseldorf. 23 augustus 2011

Meer informatie:
Persafdeling GDS/GLOBAL SHOES

Janine Budewitz
Persvoorlichtster
T +49 211 4396 3385
F +49 211 4396 495
E: budewitz@gds-online.com