TOP

GDS: ‘electric city’ bruist in hal 3

De 'street & urban' wereld wordt tijdens de komende GDS - van 12 tot 14 maart in Düsseldorf - in hal 3 ondergebracht en voor een optimaal overzicht in verschillende sub-segmenten verdeeld.

In Urban Authentic komen authentieke cultmerken. Lifestyle brands zijn te vinden in Urban Fresh. Young fashion collecties die gericht zijn op sport en functie zijn te zien in de Urban Active zone met als nieuwkomers Björn Borg, Brunotti, Canterbury Leather, Feud London, Helly Hansen, KK by Koah, Napapijri, Pointer, Redfoot en Victoria.

Jaren 80  
Tenslotte is er Design Attack, waar 100 nieuwe merken en jonge talenten in een geheel eigen sfeer hun collecties en producten laten zien. Onder meer zijn hier te vinden: Barund, Colors of California Art, Dipper, Duckfeet, FSH, Herzstück, Hummel, Lomloms, Pololo, Schuh Bertl, Taschendieb en 80%20. Hier zijn, volgens de beursorganisatie, de mode- en muziekstijlen van de jaren 80 te proeven en herleven in sfeer en aanbod de urban-trends uit de pulserende steden met hun neonkleuren en gedragen en verwassen modeartikelen. Bezoekers moeten een tunnel vol licht- en neveleffecten door om deze ‘electric city’ binnen te komen waar ook allerlei shows en optreden plaatsvinden.

Op de GDS worden in totaal zo’n 740 exposanten uit 32 landen verwacht met circa 1600 schoenencollecties voor herfst/winter 2010/2011.

Gratis toegang tot de GDS voor Schoenvisie-lezers & trendpresentatie Nicoline van Enter, powered by Schoenvisie
Speciaal voor Schoenvisie-lezers vindt er op vrijdag 12 maart om 13.00 uur & zondag 14 maart om 11.00 uur de trendpresentatie “Young fashion footwear en sneaker trends herfst/winter 2010/11 en lente zomer 2011” plaats. Deze presentaties zulllen door Nicoline van Enter in het Nederlands gegeven worden. Ook krijgen Schoenvisie-lezers gratis toegang tot de GDS.