TOP

Gabor Shoes ziet omzet in 2016 stijgen

Gabor Shoes zag in 2016 de omzet stijgen met 1 procent. Vooral het hoofdmerk Gabor deed het goed.

De schoenenbranche begint langzaam weer aan te trekken en ook Gabor Shoes AG merkt dat. In 2016 steeg namelijk de omzet van het bedrijf met 1 procent naar 396 miljoen. Dat laat de firma weten via een persbericht. “Gezien de ongunstige omstandigheden, die de handel en dus ook de industrie moeten bestrijden, ben ik meer dan tevreden met dit resultaat”, laat eigenaar Achim Gabor weten.

“In 2017 zullen wij de vruchten van onze innovaties gedurende de afgelopen jaren plukken.” Hiermee doelt hij op het nieuwe logistiek centrum dat in 2017 wordt afgerond, de nieuwe Gabor sportlijn en de uitrol van de ‘Gabor Sales Generators’ (een oplossing voor het verlengen van de winkelruimte voor Gabor retail partners).

Merken

Vooral kernmerk Gabor gaat goed. De omzet van het comfortschoenenmerk steeg met 2,3 procent naar 347 miljoen en het exportaandeel staat nu op 51,7 procent. Momenteel zijn er 629 Gabor verkooppunten, die grotendeels als mono-stores of shop-in-shops door zelfstandige detaillisten worden beheerd. Camel Active – waar Gabor licentiehouder van is – maakte 38 miljoen winst.