TOP

Gabor Shoes AG haalt omzet van 362 miljoen euro

Gabor Shoes AG (waaronder de licenties vallen van Gabor Shop & Store Gmbh en Gabor Footwear Gmbh) realiseerde in 2019 een omzet van 362 miljoen euro.

De merken Gabor en Rollingsoft behaalden samen in 2019 een omzet van bijna 318 miljoen euro, met een verkoopvolume van ca. 7,5 miljoen paar. Het gehele bedrijf Gabor Shoes AG (waaronder ook de licenties vallen van Gabor Shop & Store Gmbh en Gabor Footwear Gmbh) realiseerde een omzet van 362 miljoen euro en verkocht 8,1 miljoen paar. Met het merk Camel active genereerde Gabor een omzet van 34 miljoen Euro en de Gabor-licenties droegen nog eens 10 miljoen Euro bij.

“Het aantal fysieke winkels nam weer af zowel in binnen- als buitenland. Dat was ook voor ons merkbaar,” reageert Achim Gabor op de cijfers in een persbericht. „In de tweede helft van het jaar waren er echter tekenen van stabilisatie. Als gevolg hiervan groeiden de startorders en zijn de nabestellingen toegenomen. Ons nieuwe herenschoenenmerk Pius Gabor start met de collectie HW 2020 op meer dan 20 markten in Europa en Azië en wordt door onze handelspartners zeer goed ontvangen.“