TOP

Furla groeit gestaag door

Het Italiaanse schoenen-, tassen- en accessoiremerk Furla is van plan door te blijven groeien. In 2012 realiseerde het merk een omzetstijging van 12 procent.

In 2012 boekte het bedrijf een omzet van 212 miljoen. De omzet steeg de afgelopen twee jaar in totaal met 35 procent. De brutowinst van het jaar 2012 is nog niet bekend, maar in 2011 kwam die uit op 25 miljoen euro. Dat was een stijging 47 procent ten opzichte van 2010.

Investering
In een interview met Womens Wear Daily laat de voorzitter van Furla weten dat het merk een andere ontwikkelingsfase nadert. “Hiervoor roeiden we, nu gaan we zeilen”, aldus Giovanna Furlanetto. “We hebben met veel geduld geïnvesteerd en nu plukken we daar de vruchten van.”

Omzetstijging
De succesvolle omzet van 2012 heeft het merk te danken aan de uitbreiding in de Azië-Pacific regio, de ontwikkelingen binnen de eigen webshop en de omzet van reisartikelen. Furlanetto zegt dat ook de locaties van zijn filialen te maken hebben met de goede omzet. “Onze flagships bevinden zich op toplocaties in de grote steden, dat is ook een van de krachten van Furla.”

Met een totaalomzet van 27 procent is Japan de belangrijkste markt voor Furla, op de tweede plek komt thuisland Italië met 24 procent. In totaal telt het merk 319 winkels in 63 landen.