TOP

Fred de la Bretonière start met eigen verkooporganisatie

Vanaf heden heeft Fred de la Bretonière een volledig eigen verkooporganisatie van zes personen voor de Nederlandse en Belgische markt in dienst. Het schoenen- en tassenmerk verwacht met deze stap nog beter op de markt in te kunnen spelen.

Tot nu toe werkte het bedrijf met agenten. Zowel het merk Fred de la Bretonière als Shabbies Amsterdam zijn de afgelopen jaren sterk gegroeid. In vijf jaar tijd steeg de omzet van 5 naar 18 miljoen euro. Vanwege deze groei heeft Fred de la Bretonière besloten om over te stappen op een volledig eigen verkoopteam.  

Ook het hoofdkantoor breidde flink uit. Volgens algemeen directeur Renee Bolwerk vraagt zo’n forse groei om een andere bedrijfscultuur. Maar voor de winkeliers zal er weinig veranderen.

Verkooppunten
Het schoenen- en tassenmerk heeft inmiddels zo’n driehonderd verkooppunten in het binnen- en buitenland. Volgens algemeen directeur Renee Bolwerk is het bedrijf niet per se op zoek naar meer verkooppunten. Maar het merk wil wel een goede spreiding in Nederland en België hebben.  

Bolwerk kan niet zeggen hoeveel nieuwe verkooppunten deze nieuwe strategie zal opleveren: “We zijn selectief in onze retailers, want we denken in kwaliteit, niet in kwantiteit.”

Nieuw verkoopteam
Het nieuwe verkoopteam bestaat uit:
Roel Roelofs – sales director
Claudia Landa – sales manager
Maud Poiesz – sales representative
Christine van Blokland – sales representative
Wouter Zewuster – sales representative
Vanessa Malfet – sales representative België