TOP

Fred de la Bretonière lanceert website die loyaal is aan winkelier

Het schoenenmerk Fred de la Bretonière sluit de eigen webwinkel en lanceert een nieuwe website die loyaal is aan de winkelier.

Op deze nieuwe website kan de consument de collecties bekijken en schoenen uitkiezen. Het inpakken en afrekenen van de aankoop gebeurt echter bij de winkelier.

Strategie
De strategie van de nieuwe website werkt als volgt: Fred de la Bretonière etaleert, de klant kiest en de winkelier verkoopt. De nieuwe site wordt daarmee het voorportaal voor elke winkel en de wegwijzer voor de consument.

Etalage
Op de site toont Fred de la Bretonière de gehele collectie. De bezoeker kan bij ieder item bekijken bij welke winkelier dit artikel te koop is. De klant voert zijn postcode in en krijgt vervolgens te zijn welke winkel het desbetreffende model heeft ingekocht. Het merk zelf treedt op als etalage, maar de winkelier verkoopt.

Retail versterken
“Wij kiezen er bewust voor om de retail te versterken”, aldus Fred de la Bretonière. “In plaats van een eigen online verkoopkanaal gaan wij een partnerschap aan met de winkelier. Zo doet  iedereen waar hij goed in is en kunnen producent en retail elkaar steunen en versterken.” In de derde week van januari gaat de nieuwe website live.