TOP

Frans Muller Benelux zet met nieuwe campagne in op verduurzaming van schoenen

Frans Muller Benelux start opnieuw een campagne om zijn bestseller Collonil Carbon Pro onder de aandacht te brengen. Het bedrijf doet dat met een winkeltraffic campagne waarin het de nadruk legt op verduurzaming van schoenen.

Een jaar geleden voerde Frans Muller Benelux met succes campagne en opnieuw is de hoofdrol in de campagne weggelegd voor de beschermende spray Collonil Carbon Pro. ‘Verduurzaam je schoenen met Carbon Pro’ is nu de leus. Frans Muller legt hiermee uit dat de spray schoenen beschermt tegen vuil en vocht, waardoor ze langer mooi blijven en dus vaker worden gedragen. “Hiermee gaan we de ‘fast fashion trend’ tegen. Een ontwikkeling waar de consument steeds meer waarde aan hecht”, zegt Frans Muller Ceo Rutger Muller.

Samen met de detaillist

De campagne wordt gevoerd samen met de detaillist, die de producten van Frans Muller verkoopt. Rutger Muller: “De hoofdingrediënten van het succes blijven verder ongewijzigd; wij activeren de consument, de retailer geeft het laatste zetje in de winkel.” Retailers die mee doen met de campagne hebben een eenmalige levering met extra grote sprays ontvangen. Daarnaast ontvangen ze een uitgebreid point-of-sale pakket met onder andere een display, diverse posters en stickers. Ook voor online communicatie is er een volledig verzorgd pakket met diverse video’s, foto’s en kant-en-klare social media posts.

Het is niet voor het eerst dat Frans Muller een grote campagne voert. Een jaar geleden deed het dat ook al. Met succes, zegt Rutger Muller: “Vorig jaar is de Collonil Carbon Pro actie met veel media-aandacht gelanceerd en dit is niet onopgemerkt gebleven bij het grote publiek. De tv-spotjes en online advertenties hebben de consument richting de retailers geleid. Hierdoor ging de verkoop van de waterafstotende spray door het dak.”

Collonil Carbon Pro 
Carbon Pro is de bestseller van shoecare merk Collonil. Deze duurzame en krachtige waterproof bescherming is geïnspireerd op de carbon technologie en werkt als een ‘spray-on membrane’. Hierdoor ontstaat er een onzichtbare structuur die zorgt voor een sterke bescherming tegen vocht en vuil. Waterdruppels glijden als parels van het materiaal af. Deze premium spray is geschikt voor alle materialen en vrij van PFOA en PFOS.

Frans Muller Benelux 

Frans Muller Benelux, winnaar van de Gouden Schoen 2019, is totaalleverancier van een compleet assortiment schoenverzorging, inlegzolen en accessoires voor de schoenenbranche. Het Groningse familiebedrijf voert merken als Collonil, Pedag, Nico, Ringpoint, Bergal, Haflinger, Piggy Proof en Muller&Sons. 

Beeld: Frans Muller Benelux