TOP

Frans Muller start met blogs en vlogs

Om haar klanten nog beter te helpen, is Frans Muller gestart met blogs en vlogs. Daarnaast heeft de website een make over gekregen. “We zijn continu aan het kijken hoe we op een nieuwe manier kunnen bijdragen aan het succes van onze klanten. We zijn ervan overtuigd dat online is waar je moet zijn.”

Afgelopen augustus gaf Mike Bakker, B2B & concept marketeer bij Frans Muller, al aan Schoenvisie aan dat de onderneming een nieuwe huisstijl heeft. De totaalleverancier van schoenverzorgingsmerken wil actiever uitdragen wie ze zijn en waar ze voor staan. Daarom is Frans Muller begonnen met het maken van blogs en vlogs en heeft de website sinds september een volledig nieuwe layout gekregen. “We zijn continu aan het kijken hoe we op een nieuwe manier kunnen bijdragen aan het succes van onze klanten”, laat Bakker weten. “We zijn ervan overtuigd dat online is waar je moet zijn – of het nou schoenverzorging is of welk product dan ook. Wij waren online nog niet genoeg aanwezig.”

Nieuwe website(s)

Op de vernieuwde website zijn de magazines van Frans Muller te downloaden en zijn flyers te vinden. Daarnaast zijn de merken die het bedrijf vertegenwoordigt meer centraal gezet. Zo heeft ieder merk nu een eigen pagina waarop duidelijk uitgelegd staat wat ieder product inhoudt. Om dat extra kracht bij te zetten, gaat Frans Muller er ook voor zorgen dat ieder merk goed online vertegenwoordigd is voor de consument en een eigen url heeft. Voor Collonil en Pedag bouwt het schoenenverzorgingsbedrijf dan ook een volledige nieuwe Nederlandse website. “Anders zie je dat het merk zelf online niet goed vindbaar is en dat betekent dat Frans Muller ook niet naar voren komt”, legt Bakker uit. “Wij zullen nooit B2C gaan verkopen via die websites, maar we willen wel dat de consumenten onze merken leert kennen want oriënteren gebeurt steeds vaker online.”

Blogs en vlogs

Bij de nieuwe website hoort ook een nieuwe manier van de klant aanspreken. Daarom is het bedrijf gestart met blogs en vlogs. “Ook daarop kunnen we niet achterblijven”, antwoordt Bakker met een lach. “Wat we zien is dat de consument bereid is om te kopen, maar dan willen ze er wel een verhaaltje bij. Wij sturen er erg op aan dat de werknemers van de schoenenwinkels dat verhaaltje paraat heeft, maar we willen ze daar nu extra bij helpen door middel van content.” In de blogs en vlogs zullen trend besproken worden – zoals momenteel velvet en satijnen veters – en worden de producten uitgelegd.

“We kregen steeds meer de vraag of we ook filmpjes of foto’s hebben. We hadden wel productfoto’s, maar daar hield het bij op. Als we een spuitbus nou naast een mooie schoen zetten, dan krijgt de afbeelding een hele andere sfeer waar onze klant veel baat bij heeft.”

Extra manuren

In de nieuwe websites en in de blogs en de vlogs gaat best wat manuren zitten terwijl zowel retailer als consument alle content gratis tot zijn beschikking heeft. “Het is natuurlijk een gok, of we er iets voor terug krijgen en of wij er baat bij hebben. We hopen in ieder geval dat we online een stroom op gang krijgen – zowel bij de retailer als bij de consument – voor bewustwording van onze merken en dat daardoor indirect in de winkels weer meer verkocht gaat worden.”

Lees ook: Hoe gaat het met Frans Muller Benelux BV?