TOP

Frans Muller gaat ‘kuchschermen’ maken

Frans Muller Benelux breidt zijn assortiment uit. Naast schoenverzorging en inlegzolen levert het bedrijf sinds deze week speciale ‘protection screens’ voor retailers.

De Gouden Schoen-winnaar speelt daarmee slim in op de groeiende vraag naar verrijdbare ‘kuchschermen’, een populaire methode onder schoenenwinkeliers om klanten veilig te kunnen assisteren bij het vinden van de juiste schoen. De verkoper zit aan de ene kant van het scherm, de klant aan de andere. Hun voeten steken ze onder het plexiglas door. “Zo kunnen we onze klanten ook in de nieuwe anderhalvemetersamenleving de juiste service bieden”, legde retailer Kim Mol van Mol Schoenen in Prinsenbeek eerder aan Schoenvisie uit. “Voeten opmeten of kijken hoe de schoen aan de voet zit, gaat gewoon niet vanaf anderhalve meter.”

Lees ook: Shoppen in een anderhalvemetersamenleving, hoe ziet dat eruit?

“We stellen uw gezondheid en dat van het winkelend publiek voorop”, stelt Frans Muller in een persbericht. “En we vinden het ook belangrijk dat iedereen weer vol vertrouwen gaat winkelen. Ons nieuwe protection screen zorgt voor een letterlijke barrière tussen de retailer en de klant, waardoor de veiligheid van beiden gewaarborgd blijft.” Frans Muller levert de schermen sinds deze week (week 17) uit.

Het protection screen (zie foto) bestaat uit een RVS raamwerk, met daartussen een plaat van plexiglas. Het scherm is 100 centimeter breed en kan in hoogte versteld worden, van 135 centimeter tot 235 centimeter. Dankzij de wieltjes kan het makkelijk verplaatst worden. De prijs is €329,- (excl. btw).

Benieuwd hoe dat eruit ziet, werken met een scherm?