TOP

Forse omzetgroei voor webwinkel Zalando *

Webwinkel Zalando heeft door onder meer fors stijgende verkopen in 2015 twee keer zoveel winst geboekt als in het jaar ervoor. Ook de omzet is met 33 procent gegroeid. Dat meldt het Duitse bedrijf bij de presentatie van de jaarcijfers.
Uit de jaarcijfers die de Duitse fashion etailer op 1 maart 2016 naar buiten bracht, blijkt dat de nettowinst is uitgekomen op 121,5 miljoen euro. In 2014 was dat nog 47 miljoen euro.    Omzetgroei   De omzet steeg met eenderde tot 2,96 miljard euro. Ook dit jaar verwachten de Duitsers meer omzetgroei realiseren, rond de 20 tot 25 procent waar het bedrijf voor de middellange termijn op stuurt. Met dit resultaat is de webwinkel dit jaar harder gegroeid dan verwacht: 33,5 procent.   55 miljoen pakketjes   Zalando heeft nu bijna 18 miljoen klanten en stuurde ze in 2015

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement