TOP

Foot Locker haalt tien procent van omzet uit webshop

De sportkleding en -schoenenketen Foot Locker haalt tien procent van de totale omzet binnen via de webshop.

Dit maakte de keten bekend tijdens de publicatie van de nieuwe kwartaalcijfers. Van 6,2 miljard dollar omzet die in 2012 bij Foot Locker binnen kwam, werd 612 miljoen dollar via de online kanalen verdiend. Die 612 miljoen dollar kwamen voor het overgrote deel binnen via het internet. Slechts een fractie ervan verdiende Foot Locker via mobiele aankopen. De totale digitale verkoop groeide vorig met een derde.

Prioriteit
De keten is momenteel bezig om de digitale diensten flink op te tuigen, omdat Foot Locker onlangs besloot om meer prioriteit te geven aan de online verkoop. Nu sluiten de online en offline kanalen nog niet helemaal op elkaar aan. Zo is het nog niet mogelijk om een digitale aankoop op te halen in een van de winkels. Topman Kenneth Hicks laat weten dat Foot Locker hieraan werkt. Ook komen er in de toekomst publieke terminals waarop klanten de voorraden van andere winkels en de webshop kunnen bekijken.