TOP

FNG haalt miljoenen op voor versnelde uitrol Brantano

Via een private placement heeft FNG maar liefst € 30 miljoen euro opgehaald. Het geld gaat naar de uitrol van het nieuwe Brantano-concept.

In september 2017 kondigde FNG al aan dat Participatie Maatschappij Vlaanderen (PMV) wilde toetreden tot het kapitaal van de modeonderneming voor een balansversterkingsoperatie. Na de melding gaven ook andere investeerders aan dat ze wilden deelnemen aan de private placement. Uiteindelijk is in totaal 30 miljoen aan kapitaal opgehaald, laat FNG in een persbericht weten. Dit geld wordt gestopt in de versnelde uitrol van Brantano. Alle honderd winkels van de Belgische schoenenketen moeten namelijk binnen drie jaar volledig voorzien zijn van een nieuwe uitstraling.

Er zijn 937.500 niet genoteerde klasse A aandelen met warrant geplaatst tegen een prijs van € 32 per aandeel.

FNG

FNG wordt in 2003 opgericht door de drie jonge ingenieurs Dieter Penninckx, Anja Maes en Manu Bracke. Ze willen Belgische modemerken met een sterk profiel in handen krijgen en verder uitbouwen. FNG groeit snel en in 2012 zet het bedrijf de eerste stap naar Nederland door Claudia Sträter over te nemen. In 2016 neemt R&S Retail Group heel FNG over, maar de naam FNG blijft behouden en Dieter Penninckx wordt aangesteld tot ceo. Momenteel heeft FNG meer dan vijfhonderd winkels en bezit het de merken Fred & Ginger, CKS, Claudia Sträter, Brantano, Miss Etam, Expresso, Promiss, Steps, Baker Bridge en Suitcase.