TOP

Ferrari lanceert luxe kleding- en schoenenlijn

Ferrari geeft het begrip ‘fast fashion’ nieuwe betekenis met de lancering van een luxe kleding- en schoenencollectie.

Ferrari stapt in de high-end mode. De Italiaanse autoproducent presenteerde afgelopen zondag de nieuwe kleding- en schoenenlijn met de allereerste catwalkshow ooit voor het bedrijf. Het decor: de eigen fabriek in Maranello (Noord-Italië), op de lopende band waar gewoonlijk auto’s in elkaar worden gezet. De Italiaanse ontwerper Rocco Iannone, die eerder hoofddesigner bij Armani was, is verantwoordelijk voor de collectie.

Breder publiek

Ferrari verwierf wereldfaam als producent van luxe sportwagens en met zijn Formule 1-team. Het merk bracht al jassen, shirts en petjes in de Ferrari-kleuren rood en geel en met het bekende logo, maar hoopt met de luxe sublijn een breder publiek te bereiken dan alleen auto- en racefans. “Zowel qua leeftijd als achtergrond”, laat directeur merkdiversificatie Nicola Boari aan persbureau Reuters weten. De merkextensies moet gezamenlijk binnen tien jaar goed zijn voor 10 procent van de winst.

Uniseks looks

Ferrari’s eerste modecollectie bestaat uit 52 looks, waarvan 80 procent uniseks, met een minimalistische vormgeving en contrasterend kleurgebruik. Naast kleding brengt Ferrari in samenwerking met Puma en Ray-Ban ook sneakers en zonnebrillen uit. De voorjaarscollectie 2022 wordt in drops gelanceerd. De eerste items zijn nu online te koop.

Bekijk hier een selectie van de looks en de Ferrari-catwalkshow (vanaf 4:00):

Beeld: L’Estrop