TOP

Ferragio sluit eerste financieringsronde succesvol af

De eerste investeringsronde van schoenenmerk Feraggio op het sharefundingplatform Eyevestor is een succes geworden. Het gewenste bedrag werd binnen twee maanden opgehaald.

Het merk gaat de ingelegde €150.000 gebruiken om de merkpropositie verder te versterken. De oprichter en CEO van het schoenenmerk, Juliette de Vries, kondigt meteen een tweede ronde aan. De eerste ronde trok een brede groep geïnteresseerden. De gemiddelde inleg was enkele honderden euro’s, maar er zijn ook investeerders die in één keer meer dan tienduizend euro bijdroegen.

Meegroeien met merk

De Vries koos voor sharefunding om haar klanten actief bij de expansie van het merk te betrekken. “Ik kies er bewust voor om niet met een investeerder of investeringsmaatschappij in zee te gaan. Mijn klanten zijn mijn beste ambassadeurs. Die wil ik een kans geven om mee te groeien met het merk.”

Volgende stap

Feraggio ontwerpt tijdloze, elegante schoenen met een hoog draagcomfort. Daardoor kunnen vrouwen de hele dag op hakken te lopen zonder pijnlijke voeten. “Om de volgende stap te maken moeten we een hogere voorraad kunnen aanhouden en investeren in onze internationale distributie, zowel via partners in diverse landen als via e-commerce.”