TOP

Feraggio zet in op sharefunding om groeiambities te realiseren

Feraggio wil internationaal uitbreiden en start met een sharefunding-campagne via Eyevestor om de groeiplannen te financieren.

Foto: Feraggio

Sharefunding lijkt op crowdfunding, met een belangrijk verschil: investeerders worden voor een klein stukje mede-eigenaar en zullen naar verwachting in de toekomst dividend uitgekeerd krijgen. Geïnteresseerden kunnen vanaf €250 euro inleggen. Feraggio streeft ernaar in de eerste ronde via sharefunding-platform Eyevestor €150.000 op te halen. Daar moet in een tweede financieringsronde €100.000 bij komen.

De wereld over

Met dat geld wil het merk investeren in marketing en advertising, de website verbeteren, de voorraad verhogen en vooral de stap naar het buitenland zetten. Er lopen al gesprekken met geïnteresseerde partijen in Duitsland, Zuid-Korea en het Midden-Oosten. “We willen ook in die landen van Feraggio een succes maken”, stelt oprichter en CEO Juliette de Vries in een aankondiging. “En onze slogan uitdragen: heel the world.”

Voetbed met memory foam

De belofte van Feraggio: pumps waarop je zonder pijn kunt lopen en voor langere tijd op kunt staan. Dat komt onder meer door het medische memory foam in het voetbed, dat speciaal voor het merk is ontwikkeld. De Vries komt uit de hospitality branche en hoorde vrouwen die de hele dag op hakken moesten lopen daar regelmatig over klagen. Wat haar aan het denken zette: waarom waren er eigenlijk nog geen pumps op de markt die naast stijlvol ook comfortabel waren? “Toen dacht ik: dan maak ik ze gewoon zelf.”