TOP

Feraggio introduceert pumps in grote maten – ook voor mannen

Het luxe pumpmerk Feraggio breidt de maatboog uit tot maat 44,5, met creatief directeur Joep Maasdam als gezicht van de campagne.

Joep Maasdam is twee meter lang, heeft schoenmaat 44,5 en is sinds kort trotse bezitter van een paar Feraggio-pumps in zijn maat. “Onze maatboog liep vroeger vanaf 35 tot en met 42, maar we zagen een toenemende vraag naar grotere modellen”, vertelt hij. “Niet alleen van vrouwen met grote voeten, waarvan er in Nederland flink wat zijn, maar ook van transgender vrouwen, crossdressers, drag queens en ieder ander die zich graag op hakken presenteert. De tagline van Feraggio is ‘for every style and every occasion’. Dan kan je niet om grote maten heen.”

Onderscheidend door comfort

Feraggio staat voor één model pump met twee hakhoogtes (7,5 centimeter en 10 centimeter), in  verschillende kleuren. Twee modellen eigenlijk, want sinds kort heeft het merk ook slingbacks in de collectie. Feraggio onderscheidt zich van andere hakken door het comfort, vertelde oprichter Juliette de Vries eerder aan Schoenvisie. “Op onze pumps kun je zonder pijn lopen en voor langere tijd staan. Dat komt door het speciale voetbed met memory foam, dat de bloedcirculatie stimuleert, steun biedt en schokken opvangt. Dat idee is niet nieuw: memory foam wordt ook gebruikt in sneakers en comfortschoenen. Wat wel nieuw is, is dat wij het in een schoen hebben verwerkt die naast comfortabel ook stijlvol en makkelijk te combineren is.”

Schaars aanbod

Die pumps zijn er nu dus tot en met maat 44,5. Voor de bestverkochte modellen – de zwarte leren en suède hakken – houdt het merk voorraad, andere materialen en kleuren kunnen op aanvraag via de webshop worden besteld. Het was de bedoeling om de grote maten tijdens de Pride Amsterdam (van 25 juli tot en met 2 augustus 2020, red.) te introduceren, maar die editie vond door het coronavirus grotendeels digitaal plaats. “Het was een mooi moment geweest om de community te laten zien wie we zijn en waar we voor staan”, zegt Maasdam spijtig. “Het aanbod in luxe en elegante hakken voor mensen met een grote schoenmaat is momenteel schaars. Terwijl de vraag er wel is.”

Elke dag op hakken naar werk

Maasdam is naast creatief directeur ook het gezicht van de campagne. “Ik werk al zes jaar bij Feraggio en vind het heel waardevol dat ik het comfort van de pumps nu eindelijk zelf kan ervaren”, zegt hij. “Niet dat ik elke dag op hakken naar werk ga – met mijn twee meter ben ik lang genoeg. Maar ik wil degenen die dat wel graag willen, met deze campagne stimuleren om dat gewoon te doen.”

Beeld: Maarten Heuver