TOP

Fashion Club 70 breidt merkportfolio uit met onder meer drie schoenenmerken

Fashion Club 70 breidt het merkenaanbod vanaf het zomerseizoen 2023 uit met zes nieuwe merken. Naast de circa vijftig merken die de Belgische modedistributeur en agentuur al vertegenwoordigt, komen en drie modemerken en drie schoenenmerken bij.

Beeld: Fashion Club 70

Het schoenenaanbod van Fashion Club 70 wordt uitgebreid met het sneakermerk Enterprise Japan, Liu Jo Uomo footwear en het ecologische sneakerlabel ACBC. Nieuw is ook het Nederlandse lifestylemerk Cruyff, dat zowel kleding als schoenen brengt. De modemerken zijn het Duitse kledinglabel Ivy Oak en het Italiaanse D. Exterior. Tot slot wordt ook Just Cavalli, de eerste lijn van het label Cavalli, toegevoegd aan de lijst van nieuwe merken.

De zes nieuwe merken betekenen een behoorlijke uitbreiding van het toch al grote aanbod van Fashion Club 70 dat al zo’n vijftig merken in zijn wholesale portfolio heeft. Het bedrijf is er echter klaar voor om ermee aan de slag te gaan. “Een nieuw seizoen betekent voor ons ook de verwelkoming van nieuwe merken. Wij zijn erg trots om deze te mogen voorstellen voor lente-zomer 2023. Er is namelijk niks mooier voor ons team dan erin te slagen een nieuw merk in de markt te zetten”, aldus Gregory Dheedene, commercieel directeur en mede-eigenaar van Fashion Club 70.

Cruyff

Het eerste merk dat Fashion Club 70 verwelkomt is het Nederlandse Cruyff, opgericht door voetballegende Johan Cruijff. Met zijn eigen label wilde Cruijff zich afzetten tegen de oubollige sportkleding van het jaar 1979. Onder de naam Cruyff introduceerde hij sportkleding die zowel functioneel als elegant is. Vandaag de dag is het Nederlandse label uitgegroeid tot een volwaardig ready-to-wear merk voor vrouwen en mannen bestaande uit kleding, schoenen en accessoires. 

Schoenenmerken

Daarnaast wordt het schoenenaanbod verder uitgebreid dankzij de toevoeging van sneakermerk Enterprise Japan, Liu Jo Uomo footwear en het ecologische sneakerlabel ACBC. Die laatste heeft de visie om met groene innovaties de sneakerindustrie te transformeren. Het label doet dit door sneakers te ontwikkelen op basis van gerecycled plastic en landbouwafval. Enterprise Japan, een sneakermerk geboren binnen ELI-group, probeert voortdurend te verrassen en nieuwe hypes te creëren. Enterprise Japan laat zich graag inspireren door de creativiteit binnen de streetwearcultuur.

Fashion Club 70 is gevestigd in Antwerpen. Tot het wholesale merkenportfolio behoren al heel wat internationale mode- en accessoiremerken uit het midden-hoge merkensegment, zoals Joseph, Vince, Eleventy, Furla en Versace Jeans. Maar ook Pinko, Coccinelle, Liu Jo en Michael Kors zijn een vaste waarden tussen de meer dan vijftig merken die de distributeur verdeelt.