TOP

Expo Riva Schuh trekt 10247 bezoekers

De 72 e editie Expo Riva Schuh, de internationale beurs voor volume schoeisel in Riva del Garda, heeft in totaal 10,247 bezoekers getrokken, waarvan 6117 uit het buitenland.

Op de Italiaanse schoenenbeurs, die van 6 tot 9 juni plaatsvond, toonden 1157 exposanten hun nieuwe collecties voor lente/zomer 2010. Er waren 787 deelnemers uit 36 landen. Het bezoekersaantal is vrijwel gelijk aan de editie in juni vorig jaar, toen waren er 10,250 gasten.

“We zijn absoluut tevreden met dit resultaat”, verklaart Roberto Pellegrini, president van Riva del Garda Fierecongressi, “niet alleen omdat alle standplaatsen vantevoren volgeboekt waren. Maar ook omdat we konden afsluiten met een duidelijk resultaat tijdens een moeilijke periode in de Italiaanse en internationael economie. Van wat we tijdens deze vier beursdagen hebben gezien, kunnen we zeggen dat de crisis bedrijven eerder heeft gestimuleerd, dan beperkt: velen hebben juist meer in hun producten geinvesteerd, terwijl ze de prijzen laag houden, presenteren ze toch hoog modische collecties a high-fashion range. En dat is een bewezen succesfactor.”

“Laten we niet vergeten”, zegt Giovanni Laezza, directeur van Riva del Garda Fierecongressi, “dat Expo Riva Schuh voor producten en distributeurs uit de hele wereld kansen op de Europese markt biedt. Europa heeft de Verenigde Staten in aantal verkochte paren ingehaald. Onze beurs biedt kansen voor wereldwijde handel en laat Italië zijn centrale positie behouden, zowel als Europese marktleider in productie als in de handel. De paradox is dat het gereduceerde uitgavenbudget van de eindconsument heeft bijgedragen aan meer belangstelling voor het segment dat op Expo Riva Schuh wordt gepresenteerd. Zelfs de gespecialiseerde detailhandel kan nu lager geprijsde producten naast de grote designer-labels verkopen.”

“Uit onderzoek onder onze exposanten blijkt dat de volumes die zij in een jaar hebben verhandeld of geproduceerd in totaal goed zijn voor 3 miljard paar. Dat is met andere woorden een vijfde van de totale internationale productie. Oftewel 1.2 maal het aantal verkochte paren in West-Europa en 85 procent van de schoenenconsumptie op het hele Europese continent.” zegt Brigitta Bancher, event manager.