Kom naar de Trenddag

 

Laat je inspireren door onder andere Christine Boland, Jan Agelink en Edwin van den Hoek.

Het nieuwe inkoopseizoen voor lente-zomer 2020 is alweer in aantocht. Wil je nu alvast weten wat de belangrijkste trends worden? Kom dan naar de Trenddag op dinsdag 21 mei 2019 in het Art Centre in Delft

Welke maatschappelijke ontwikkelingen moeten we zeker in de gaten houden? Wat zijn de belangrijkste mode-, design-, kleur-, vormen en materiaaltrends die we daardoor gaan zien in de lente en zomer van 2020? Dit jaar is het thema sustainability in de modebranche.

Tijdens de Trenddag van Textilia, Schoenvisie en Bengels word je natuurlijk helemaal bijgepraat en geïnspireerd door onze gewaardeerde trendforecasters Christine Boland en Jan Agelink. Verder is er dit jaar ook een parallelsessie mannenmode met Edwin van den Hoek.

Panelgesprek

Daarnaast zetten we een gesprek op met een panel van specialisten op het gebied van sustainability in de modebranche, onder leiding van gespreksleider Isrid van Geuns, van ISRID agency voor recruitment en empowerment. Met Talita Kaloe van Soulstores, Caroline Mewe van modelabel Alchemist , MVO-consultant Joan den Exter, Lieve ten Duis en Nardia van den Poll van Mary Jane Schoenenboetiek en Cécile Scheele van Goodbrandz.

Heb jij een vraag over hoe je duurzaamheid kunt toepassen in jouw bedrijf, winkel of merk, laat dan je vraag achter op het inschrijfformulier. De experts zullen de ingezonden vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden tijdens het plenaire panelgesprek op de Trenddag.

Ook is er de mogelijkheid om de locatie – het Art Centre in Delft – beter te leren kennen.

DIRECT INSCHRIJVEN

 

 Kom ook op dinsdag 21 mei 2019 en laat je inspireren! 


Dit zijn de sprekers

       Christine

Christine Boland, trendanalist vrouwenmode

Het thema van Christine Boland is dit jaar 'Creative Calibration'. Creativiteit als antwoord op de ongrijpbare nieuwe werkelijkheid van mixed realities, waarin algoritmes en kunstmatige intelligentie steeds invloedrijker worden.

Trends reflecteren deze beweging, of eigenlijk tegenbeweging. Al deze facetten komen op een of andere manier samen in zes heldere statements met elk een duidelijke onderliggende drijfveer.


Jan Agelink spreker foto 2018

Jan Agelink, trendforecaster footwear

From mindless to meaningful, daar draait het om in de trendpresentatie van Jan Agelink voor zomer 2020. Het bewustzijn over de gevolgen van ons consumptiepatroon groeit. We moeten terug in de productieketen en opnieuw uitvinden hoe mode werkt.

Meaningful produceren en consumeren betekent niet dat mode inboet aan creativiteit. Agelink vertaalt deze trends naar vier inspirerende thema’s. Hij behandelt de toekomst van ‘digital design’, onze hang naar authenticiteit, de herwaardering van klassieke ontwerpen in hybride vormen en een nieuwe mix van nature en science.


Edwin van den Hoek trendwatcher 600x600

Edwin van den Hoek, trendforecaster mannenmode

Van den Hoek bouwt zijn presentatie heen om de quote: ‘Sustainability isn't a trend, it's a necessity: a well-designed product should take care of every part of its environment, from being made to being used to being disposed of’.

Aan de hand van de quote geeft de trendwatcher voorbeelden vanuit de stoffenindustrie en kledingmerken in de markt. “Ik laat nieuwe technieken, finishes en toepassingen van gerecyclede materialen zien en ook geef ik voorbeelden van merken die op een duurzame manier produceren.”

 

DIRECT INSCHRIJVEN


Dit is het panel

       Isrid van Geuns Portret zww Met hand

Isrid van Geuns, ISRID agency voor recruitment en empowerment

Isrid leidt op deze Trenddag het panelgesprek over Sustainability. De modebranche is in transitie en Van Geuns is met haar agency ISRID een navigator en partner voor bedrijven in het hervormen van hun organisatie en recruitment waarin zij inspireert om persoonlijkere en waardevollere manieren te ontdekken voor het selecteren van talent en teams in hun kracht te houden.

Van Geuns geeft op diverse gebieden van innovatie en trends Masterclasses aan de International Business School van Rome. Zij organiseert en leidt bijeenkomsten en conversaties om de uitwisseling van progressieve ideeën en positieve verandering mogelijk te maken.


 Talita KaloeFoto: Daisy Ranoe

Talita Kalloe, Soulstores

Talita Kalloe is journalist, contentstrateeg en de oprichter van Soulstores.com: een platform voor en over bijzondere winkels en merken met aandacht voor vakmanschap, de maker achter het product, een duurzame productie, en een bewuste way of life. Talita gelooft erin dat het de verhalen zijn die een product waarde geven. En dit zijn de verhalen die ze vertelt door middel van inspirerende content, als sustainable influencer en door middel van offline activatie.

Op deze manier verbindt Talita bewuste consumenten met retailers en makers die vanuit een duurzame gedachten ondernemen. Zodat consumenten niet alleen geïnspireerd raken om stapje voor stapje bewust winkelen en een duurzame levensstijl eigen te maken. Maar ook weten bij welke winkels en merken ze terecht kunnen om bewuster te kopen.  


 

Caroline Mewe, Alchemist

 

 

 Joan den Exter

Joan den Exter, MVO-consultant

Joan den Exter is sinds 35 jaar werkzaam in de mode-industrie. Als ceo van kinderkledingmerk Muy Malo en inkoper van grote moderetailers heeft zij met de voeten in de fashion klei gestaan en kent ze de mode-industrie van binnen en van buiten. Afgelopen jaar heeft zij de opleiding CSR & Sustainability aan de ESAA in Rotterdam afgerond.

Op dit moment adviseert Den Exter als CSR-expert en Fashion Consultant modebedrijven hoe zij kunnen transformeren naar een bedrijf met een duurzame werkwijze en een gezonde groei en winst. Daarnaast geeft zij presentaties waarin ze laat zien hoe de mode-industrie werkt, waarom de balans is doorgeslagen én waar de oplossingen liggen. 


Edwin van den Hoek trendwatcher 600x600

Lieve ten Duis en Nardia van den Poll, Mary Jane Schoenenboetiek 

Lieve en Nardia zijn het gezicht achter Mary Jane. Twee jonge ondernemers met beide een enorme passie en liefde voor schoenen. Lieve creatief, excentriek en sociaal is afgestudeerd in Small Business & Retail Management met een specialisatie in fashion en heeft al ruim 15 jaar ervaring in de Retail. Nardia creatief, nieuwsgierig, nauwkeurig en oprecht is afgestudeerd in Footwear Design aan de Artez academie in Arnhem en heeft daarna haar eerste eigen schoenencollectie ontwikkeld. Met beide de liefde voor schoenen en kennis zijn zij in maart 2018 van start gegaan met Mary Jane Schoenenboetiek.


 

Cécile Scheele, Goodbrandz

 

 

DIRECT INSCHRIJVEN