TOP

Ellis Kapma stapt met Schoenvisie een nieuwe toekomst in

Ellis Kapma heeft te kennen gegeven per 1 januari 2009 haar hoofdredacteurschap van Schoenvisie te willen neerleggen en op een andere wijze haar kennis en ervaring in te zetten.

Schoenvisie bestaat 50 jaar en bijna de helft van die periode is Ellis als hoofdredacteur de gezichtsbepalende factor. Gelukkig zal Ellis zich dan ook als ambassadeur nog een tijdlang inzetten voor Schoenvisie en haar opvolger(s) coachen en introduceren. De samenwerking met organisaties en bedrijven uit de sector houden haar aandacht en eveneens blijft ze meedenken over nieuwe innovatieve producten. Op deze wijze verzekert Schoenvisie zich voor nu en in de toekomst van een blijvende toppositie als hét vakblad voor de schoenenbranche.

Ellis gaat op freelance basis haar activiteiten verbreden en – samen met haar echtgenoot – meer tijd wijden aan hun beider kunstverzameling.

Ook Ilonka Verdoorn, redacteur fashion, verlaat per die datum de uitgeverij en we zijn momenteel druk doende deze vacature op adequate wijze in te vullen.

Voor ons was dit aanleiding om de redactiestructuur van het hele fashion-cluster aan te passen om voortaan nog meer te profiteren van de kennis van alle vakredacteuren van Schoenvisie, Textilia, Bengels en Sportcult. Rosanne Loffeld, hoofdredacteur van Textilia, is daarom benoemd tot algemeen hoofdredacteur van alle genoemde titels teneinde de synergie-effecten te optimaliseren.

Ondertussen zit MyBusinessmedia, sinds oktober vorig jaar eigenaar van Schoenvisie en Textilia en sinds 1 juli van Bengels en Sportcult, niet stil. Er wordt hard gewerkt om de kennis- en informatieoverdracht naar de verschillende sectoren nog beter en sneller te laten verlopen, een must in deze tijd. De websites, waarop dagelijks het laatste nieuws wordt gezet, zijn daar een voorbeeld van. Ook wordt geïnvesteerd in andere nieuwe media, in versterking van de redacties en in uitbreiding van onze print-uitgaven, zodat we dé informatiebron zijn voor de schoen-, mode- en sportdetailhandel en voor adverteerders hët aanspreekpunt dat hen in contact brengt met al hun (potentiële) klanten. 

 

Hein Bronk, Algemeen Directeur en Uitgever