TOP

Efficiënter digitaal samenwerken: iedereen wil het, maar waarom lukt het niet?

In de mode- en schoenenbranche wordt al jaren gepraat over een verdergaande digitale samenwerking tussen leveranciers en retailers – dat is volgens kenners efficiënter, duurzamer en levert meer rendement op. De voordelen lijken duidelijk, toch gaat de transitie langzaam. Wat zijn de grootste obstakels en hoe kunnen die worden weggenomen?
Foto: Shutterstock ‘Sturen op cijfers en ketensamenwerking voor een hoger rendement’. Het had een recente publicatie kunnen zijn, maar het rapport van het ING Economisch Bureau met deze titel is alweer elf jaar oud. Zo lang, als niet langer, wordt er in de mode- en schoenenbranche over het verbeteren van de samenwerking tussen ketenpartners gesproken. In dit artikel focussen we specifiek op een intensievere digitale samenwerking tussen leveranciers en winkeliers. Dat is cruciaal om de sector gezond te houden, zegt bedrijfsadviseur Stef Bus van Bus Bedrijfsadvies. Het businessmodel van de mode- en schoenenbranche staat al jaren onder druk omdat de

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement