TOP

Een webshop maakt de zaak…..

Vrij naar kleren maken de man, durf ik te stellen dat in veel gevallen de webshop de zaak maakt. De bekende eerste indruk is natuurlijk evident, maar dat die eerste indruk eigenlijk de eerste bestellingervaring behelst, is meestal minder bekend.

Veelal kijkt men bij het opzetten van een webshop met name naar de vormgeving. Representeerd deze webshop daadwerkelijk het beeld wat ik wil dat klanten van mij hebben, of beter gezegd komt het overeen met het beeld wat klanten daadwerkelijk van mij hebben? Dat wil in de praktijk tenslotte nog wel eens anders zijn.

Kortom: vormgeving, hoe spreek ik ook qua teksten mijn klanten aan, gebruiksgemak van de site, allemaal zaken die direkt de aandacht van de bezoeker vangen, en dus ook die van u als eigenaar van uw digitale winkel.

Maar de echte beleving in de fysieke winkel bestaat natuurlijk uit het de bejegening door het personeel, de vriendelijkheid, snelheid van handelen en natuurlijk als er dan toch onverhoopt klachten zijn, de afhandeling zijn.

Allemaal punten waar de fysieke winkel het kan winnen van de concurrent en de de klant verleid om vaker uw winkel te bezoeken. Online is het niet anders, al wordt dat maar te vaak vergeten. Kan ik makkelijk bestellen, betalen, retourneren, etcetera, etcetera.

Niet voor niets lijkt de daarvoor gebezigde term fulfillment zoveel op het Nederlandse vervulling. Vervulling van de wensen van de klant vind vaker achter de de schermen van uw digitale winkel plaats, dan u zich daar nu rekenschap van geeft.

www.uwdigitalewinkel.nl