TOP

Eén jaar na corona: dit zijn de belangrijkste lessen voor mode- en schoenenretailers

Deze week is het een jaar geleden dat Nederland voor het eerst in lockdown ging. In de twaalf maanden die volgden, heeft het coronavirus de markt volledig op zijn kop gezet. Welke lessen kunnen de mode- en schoenenbranche daaruit trekken?
Maart 2020, de maand waarin Covid-19 de vrije handel in Nederland onder de voet liep. Inmiddels is het een jaar later en kunnen we concluderen dat het virus en de beperkende maatregelen om de verspreiding ervan in te dammen, de mode- en schoenenbranche volledig op zijn kop hebben gezet. En hoewel we met deze strenge lockdown nog steeds middenin de crisis zitten, zien we ook dat daar ook goede kanten aan zitten. Corona heeft ons vier belangrijke lessen geleerd over hoe nu verder: digitalisering en grip op je liquiditeit zijn van vitaal belang, er is ruimte ontstaan om te onderhandelen over de huur en samenwerking is belangrijker dan

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement