TOP

Ecco ziet winst opnieuw groeien, zet extra in op internationale aanwezigheid

Voor het zesde jaar op rij heeft Ecco de winst zien groeien, blijkt uit het jaarrapport.

Ecco heeft opnieuw goed gedraaid in 2015. Dat is terug te lezen in het jaarrapport van het merk. Voor de zesde keer op rij heeft Ecco de winst zien groeien:

  • De winst voor belasting kwam neer op € 183 miljard (+ 4% ten opzichte van 2014);
  • Het eigen vermogen steeg naar € 579 miljoen;
  • De netto-omzet is met 7,4 procent gegroeid naar 1.3 miljard.

“2015 stond voor ECCO in het teken van succesvolle, innovatieve collecties en investeringen in de toekomst”, schrijft ceo Dieter Kasprzak. “Deze resultaten zijn bereikt door de juiste uitvoering van onze strategieën door de organisatie, een voorwaarde voor onze continue groei in uitdagende markten wereldwijd.”

Wereldwijd

Ecco is zich extra gaan richten op een wereldwijde groei. Voor het eerst bedroeg de omzet buiten Europa dan ook meer dan vijftig procent van de totale omzet van de groep. De investeringen groeiden met 18 procent tot € 52 miljoen en er werd wereldwijd 174 nieuwe winkels geopend.

Cfo Steen Borgholm: “Het is ons gelukt het gat te dichten dat ontstond door de tegenvallende sales in Europa. Dit hebben we bereikt door versnelde winkelopeningen, het lanceren van meer e-commerce sites en een nauwe samenwerking met onze wholesale partners. Met uitzondering van Rusland en de Oekraïne, is de omzet gestegen in alle internationale regio’s en via alle kanalen: retail, e-commerce en wholesale. Dit is een uitstekende prestatie in een lastig marktmilieu.”