TOP

Ecco lanceert nieuwe campagne: ‘De volgende stap’

Net 5 en Ecco slaan de handen ineen, ter promotie van de nieuwe campagne van het schoenenmerk.

In samenwerking met Ecco start op 29 oktober het nieuwe televisieprogramma ‘De Volgende Stap’ op Net5. Dit is eveneens het startsein voor de nieuwe campagne van het schoenenlabel.

Vrouwelijke doelgroep

Ecco wil zich met deze campagne richten op de vrouwelijke doelgroep: de dertiger of veertiger. Volgens Ecco zijn dit de ‘jaren waarin het allemaal moet gebeuren’. “Ecco probeert producten te ontwikkelen die deel uitmaken van het leven deze vrouwen en daarom willen we meer weten over haar drijfveer en haar blik op de toekomst. Deze nieuwsgierigheid vormde de basis voor ‘De volgende stap’, onze nieuwe campagne in mooie samenwerking met Net5”,  vertelt Claudia Peters, regionaal marketing manager west bij Ecco in een persbericht.

Bekende Nederlandse vrouwen

Zes bekende Nederlandse vrouwen doen mee met het televisieprogramma en zullen eveneens de campagne promoten. Het gaat om schrijfster Susan Smit, journaliste Sandra Schuurhof, actrice en regisseuse Sanne Vogel, paralympisch snowboardster BibianMentel, dj Isis en actrice Elle van Rijn. In de winkel, om de winkel, online met behulp van reclame op tv zorgen de vrouwen dat de collectie extra onder aandacht wordt gebracht.

Winnen

In Ecco-winkels wordt een actie gehouden waarbij klanten die een paar schoenen passen en daarin een ‘volgende stap maken’, automatisch kans maken op een reis naar Kopenhagen, een paar Ecco-schoenen of een tas van het merk. Ook via Facebook maken deelnemers kans op een reis naar Kopenhagen.

Flair

Naast Net5 is vrouwentijdschrift Flair ook nauw betrokken bij de campagne. Het zal in oktober en november veel aandacht besteden aan de nieuwe producten van het schoenenmerk.