TOP

Ecco haalt recordomzet in 2018

Schoenenlabel Ecco heeft in 2018 de grootste omzet gedraaid in het 55-jarig bestaan van het label. Ook de winst steeg naar een recordniveau.

Ecco heeft een goed jaar achter de rug. Het merk haalde in 2018 de grootste omzet in het 55-jarig bestaan. De netto-omzet bereikte €1,31 miljard en de winst (voor belastingen) bereikte €201 miljoen. In 2017 was de winst (voor belastingen) €184 miljoen. In 2018 werden er bij Ecco verschillende nieuwe, innovatieve producten gelanceerd, zowel in de schoenen- en lederen divisies.

Bevredigend

Ecco’s ceo, Steen Borgholm, zegt in een persbericht: “Het is heel bevredigend voor de werknemers om al hun harde werk en enthousiasme met zo’n goed resultaat beloond te zien; met name wanneer rekening wordt gehouden met het feit dat de detailhandel een onrustige periode doormaakt.”

Conceptstore

B2C zette het schoenenlabel een omzetgroei van 10 procent in winkels neer en 36 procent in online verkoop. Noord-Amerika en Azië hadden een sterke algemene marktgroei met respectievelijk 13 en 11 procent. Meer dan vijftig procent van de schoenen die over de toonbank gingen, werden verkocht in een conceptstore.

Toekomst

Voor de komende jaren blijft Ecco investeren: “In een jaar legt Ecco contact met miljoenen consumenten,” zegt Steen Borgholm: “We moeten nog veel doen om het volledige potentieel hiervan te benutten in ons marketing-, verkoop- en bedieningsmodel. Verdere investeringen in de ontwikkeling van nieuwe producten blijven doorgaan en zullen ons helpen om een duurzame en gezonde groei van Ecco te realiseren.”