TOP

Durea is de winnaar van De Gouden Koe 2011

Het Nederlandse schoenenmerk Durea is de winnaar van De Gouden Koe 2011. De leden van Sell De Langstraat konden in november stemmen op één van de drie genomineerden: P.J. Klerx en Zonen, O'Moda en Durea.

De Gouden Koe is de jaarlijkse onderscheiding voor een persoon of onderneming, die zich jarenlang, aantoonbaar verdienstelijk maakt of heeft gemaakt voor de schoen-, lederwaren- en lederbranche. 

De feestelijke prijsuitreiking vond op donderdagavond 8 december 2011 in theater en cultureel centrum De Voorste Venne te Drunen plaats. De avond werd gepresenteerd door Smadar.

Familiebedrijf
Dit jaar werd De Gouden Koe voor de vierde keer uitgereikt. De winnaar van 2011 is Durea. De schoenenleverancier uit Drunen is een echt familiebedrijf dat in 1948 werd opgericht. Tegenwoordig  bestaat de directie uit Peter, Kees en Karel van Drunen en Gerard-Jan van Blokland. Durea kreeg De Gouden Koe 2011 door de burgemeester van Waalwijk, de heer Kleijngeld, uitgereikt.

Na Greve Schoenen (2008), Castelijn & Beerens (2009), Loint’s of Holland (2010) is Durea de vierde winnaar van deze vakprijs.

Parel
Ellis Frans, voorzitter van de jury De Gouden Koe: “Durea is een parel in de Nederlandse schoenenindustrie. Ze kiezen echt voor kwaliteit en laten hun product spreken. Men produceert hoogwaardige, comfortabele damesschoenen in meerdere wijdtematen en met uitneembaar voetbed, waarbij geen consessies aan kwaliteit of pasvorm worden gedaan. Binnen de mogelijkheden zoekt Durea voortdurend naar productvernieuwing, uiteraard afgestemd op het modebeeld, maar ook door de collectie vrouwelijker of juist sportiever te maken, door meer duurzame materialen toe te passen (zoals rubber en chroomvrij gelooid leer) en door het leestenpakket uit te breiden (is nu D t/m M+). De doelgroep, vrouwen vanaf pakweg 40 jaar waarvan de voeten extra zorg nodig hebben, kunnen op het merk rekenen! Hun schoenen zijn verkrijgbaar in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Japan  Verenigde Staten, Canada en sinds begin dit jaar in Australië. Daarnaast is men helemaal bij de tijd wat betreft hun beleid op ICT, duurzaamheid en sociale betrokkenheid. De jury heeft voor al deze aspecten, die kenmerkend zijn voor Durea, groot respect!”

Sell De Langstraat
Carl van der Putten, voorzitter van Sell De Langstraat: “Consistentie, kwaliteit, innovatie en grote betrokkenheid bij de schoenenbranche zijn kernwoorden als het om Durea gaat.  Ze zijn ook vanaf het eerste moment lid van Sell. Durea is een bedrijf dat perfect illustreert dat de schoenen- en lederwarenbranche in De Langstraat springlevend is. Daar doen we het allemaal voor.”