TOP

Dungelmann zet extra in op omnichannel

Een ‘next generation retailer’ worden, dat is wat Dungelmann wil. De schoenenketen is voor het toekomstbestendig maken van de winkels een samenwerking aangegaan met creatief-technischbureau Jungle Minds.

In meer dan honderd jaar is Dungelmann uitgegroeid van een simpel schoenenbedrijf tot een complexe keten met achttien winkels in Midden- en Zuid-Nederland en een webshop. Maar het bedrijf wil verder groeien tot een – zelfgenoemde – ‘next generation retailer’, een datagedreven merk dat draait op klantwaarde. “Het gaat verder dan een mooie winkel, goed assortiment en vriendelijk personeel; hier komt on- en offline echt samen ten bate van de (potentiële) klant”, schrijft Dungelmann in een persbericht. “Dat vraagt om een volledig geïntegreerde bedrijfsvoering, gericht op de totale klantreis. Iedere pijler moet volledig op elkaar afgestemd zijn, ondersteund door digitale middelen en klantdata voor de ultieme beleving.”

Hiervoor heeft Dungelmann de hulp ingeschakeld van creatief-technischbureau Jungle Minds. Maikel Lieste, managing partner bij Jungle Minds: “Voor een retailorganisatie is het cruciaal om jezelf als merk te positioneren en je omnichannel organisatie in te richten.”

Kernwaarden

Maar om vooruit te gaan, moest eerst teruggekeken worden. Samen met Jungle Minds ging Dungelmann terug naar de basis van de organisatie en scherpte het de kernwaarden aan. In de komende fase worden deze waarden onderzocht bij verschillende doelgroepen en trouwe klanten. Vanuit hier wordt een groots plan gemaakt om Dungelmann volledig omnichannel te maken en dus ook toekomstbestendig. Jungle Minds helpt om de bijbehorende acties te realiseren en implementeren.