TOP

Duitse schoen-en lederwarenprijs voor Sioux

Tijdens de laatste editie van de GDS heeft Sioux de Duitse schoen- en lederwarenprijs in het herensegment ontvangen. Het merk kreeg de prijs voor het innovatieve 'Easy Going'-concept de lente/ zomer 2010-collectie, voor zowel dames als heren.

“De prijs vertegenwoordigd de waardering van de totale Duitse schoenindustrie en is een stimulans voor verdere  succesvolle prestaties van de bedrijven”,  zei Siegfried Englert, secretaris van Economische Zaken van Rheinland-Pfalz, tijdens de prijsuitreiking in Düsseldorf.

Criteria
Er zijn drie categoriën: dames, heren en kinderen. De genomineerde producten werden beoordeeld op de volgende criteria: innovatie, design, materiaal, kwaliteit, functionaliteit, vakmanschap en commercialiteit. Sioux werd gelauwerd voor een innovatieve productgroep in de categorie mannenschoenen.

Unisex
De vakjury motiveerde haar keuze voor Sioux als volgt: “Het motto ‘Easy Going’ is op een consistente and consequente manier in de productgroep geïmplementeerd.” Met name het unisex-karakter werd gewaardeerd. De natuurlijke vorm van de schoenen reflecteert de tijdsgeest. Het casual-thema wordt op een modieuze manier gecombineerd met innovatieve elementen. Van de upper tot de zool, alle minimalistische onderdelen passen bij deze natuurlijke schoen.”

Erkenning
Sioux-directeur Klaus Schinle: “Deze prijs is een buitengewone erkenning en hulde voor de unieke prestatie van ons designteam. We zijn bijzonder blij dat onze designers Ute Weber en Alexander Gorte zijn onderscheiden voor hun concept.” Klaus Schinle beschouwt deze prijs als een bevestiging voor de innovatieve kracht van Sioux: “De prijs stimuleert ons om bijzondere ideeën in het segment ‘casual’ en ‘fashion’ verder te ontwikkelen”.

De Easy Going-collectie is vanaf februari 2010 verkrijgbaar in geselecteerde winkels.